Hyundai Mobis opracował reflektory wyświetlające znaki drogowe

hyundai-mobis-wyswietla-znaki-drogowe-za-pomoca-reflektorow
Hyundai Mobis chce, aby przyszłe samochody wyświetlały ikony znaków drogowych ze swoich reflektorów, aby poprawić bezpieczeństwo na drogach w nocy.
 
Firma, dostawca części kontrolowany przez Hyundaia, zaprezentowała system oświetlenia, który może wyświetlać tekst lub obrazy na powierzchni drogi. W komunikacie prasowym Hyundai Mobis opisał to jako potencjalne rozszerzenie informacji dotyczących jazdy wyświetlanych na wyświetlaczach przeziernych, a także potencjalny sposób ostrzegania pieszych.
 
System oświetlenia jest powiązany z GPS-em pojazdu i kamerami pokładowymi, dzięki czemu pokazuje odpowiednie informacje w danej sytuacji. Na przykład reflektory mogą wyświetlać znak robót drogowych podczas zbliżania się do strefy robót lub znak przejścia dla pieszych.
 
Reflektory składają się z wielu małych diod LED z kolekcją maleńkich lusterek. System wykorzystuje 25 000 diod LED, co według Hyundai Mobis jest 250 razy większe niż w konwencjonalnych reflektorach. Każde ma szerokość 0,04 mm, czyli jest cieńsze niż ludzki włos, a lusterka mają zaledwie 0,01 mm szerokości. Pozwala to na precyzyjny poziom kontroli w kształtowaniu światła rzucanego przez wiele diod LED w określone kształty.
 
Projektujące kształty reflektory nie są nowym pomysłem. Mercedes zademonstrował coś podobnego w 2018 roku z cyfrowymi reflektorami w swoim luksusowym sedanie Maybach Klasy S, mówiąc, że te programowalne światła o milionach pikseli mogą między innymi wyświetlać ścieżki w budowie dróg lub używać strzałek do podświetlania pieszych.
 
W 2022 roku inżynierowie Forda w Europie zaprezentowali reflektory projekcyjne kształtów, sugerując również wiele możliwych zastosowań, w tym ostrzeganie kierowców o niebezpiecznych warunkach drogowych, pokazywanie zbliżających się zakrętów lub pokazywanie ścieżki wokół rowerzystów. Ford powiedział, że zaletą tej technologii jest to, że wyświetla informacje w zasięgu wzroku kierowcy, a nie na ekranie, co wymaga od kierowcy odwrócenia wzroku od drogi. Hyundai Mobis zasugerował jednak również możliwe zastosowania w pojazdach autonomicznych.
 
„W erze autonomicznej jazdy technologia oprogramowania zdolna do integracji wielu komponentów samochodowych w jednym urządzeniu będzie ważniejsza niż kiedykolwiek” – powiedział rzecznik w oświadczeniu.
 
Jakiekolwiek użycie w pojazdach produkcyjnych nie jest jednak gwarantowane. Hyundai Mobis przez lata pokazywał kilka schludnych technologii, w tym panoramiczne poduszki powietrzne z szyberdachem, a ostatnio prototyp Hyundaia Ioniq 5, który jeździ na boki za pomocą zintegrowanego układu kierowniczego i silnika w kołach. Ale firma nie zawsze realizuje plany produkcyjne.

Czytaj również:

Hyundai łączy kamery i reflektory, aby obserwować drogę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *