Hyundai łączy kamery i reflektory, aby obserwować drogę

Hyundai-laczy-kamery-i-reflektory-aby-obserwowac-droge

Wyobraź sobie, że reflektory działają zarówno jako źródła światła, jak i kamery.

Jeśli nie wierzysz w koncepcję filmu „Cars”, to reflektory samochodu są jego przysłowiowymi oczami, szczególnie w przypadku Mazdy MX-5 Miata, której design wygląda bardzo podobnie to maski bohatera filmu. Ale w praktyce reflektory tak naprawdę nie są oczami. Dzieje się tak dlatego, że na podstawowym poziomie oczy odbierają światło i obrazy podczas gdy reflektory projektują. Hyundai uważa, że wcale tak być nie musi.

W zgłoszeniu patentowym złożonym do USPTO, Hyundai Mobis — technologiczny oddział firmy Hyundai odpowiedzialny za technologię i reflektory samochodowe — koreański producent samochodów opracował złożony system świateł, który działa zarówno jako kamera, jak i reflektor.

Hyundai Ioniq 5

Jaki może być cel takiego wynalazku? Cóż, jeśli chodzi o jazdę autonomiczną lub półautonomiczną, kamery i Lidar są oczami i uszami samochodu, które pozwalają mu dostrzec ruch uliczny, pieszych i wszelkie potencjalne zagrożenia. Wydaje się, że systemy Lidar są zazwyczaj montowane na dachu, radar jest regularnie montowany w grillu przed maską, a kamery są zwykle instalowane w obudowie lusterka wstecznego w przedniej szybie. Jednak umieszczenie tych kamer na zewnętrznych krawędziach pojazdu znacznie zwiększa zdolność do triangulacji (wyznaczania współrzędnych) i obliczania odległości między samochodem a wszelkimi przeszkodami za pomocą trygonometrii. W przypadku samochodu takiego jak Hyundai Ioniq 5 z rocznika 2022, szerokie rozmieszczenie reflektorów byłoby idealne do czegoś takiego.

Hyundai Ioniq 5

Hyundai już wcześniej zgłaszał pomysł systemu reflektor/kamera, ale teraz jeszcze bardziej ulepszył technologię, aby rozwiązać problem polegający na tym, że emisja światła tworzy odblaski przez obiektyw, które następnie zniekształcają widoczność samej kamery. Dlatego Hyundai zaproponował nowy projekt z przegrodą w obudowie, która całkowicie blokuje emitowane światło przed zniekształceniem obrazu z kamery. Obejmuje to więcej niż tylko przegrodę między dwoma elementami, ale przegrodę w samej soczewce, aby zapobiec załamywaniu się światła na boki.

Reflektory samochodowe podobne do oka

Wizualnie istniałaby tylko niewielka separacja między tymi dwoma elementami, ale w praktyce mogłaby stworzyć dwufunkcyjny zestaw świateł, który poprawiłby widoczność systemów komputerowych samochodu, jednocześnie tworząc fajny element designu. Dzięki temu producenci samochodów mogliby projektować reflektory samochodowe, które będą jeszcze bardziej podobne do oka niż kiedykolwiek wcześniej.

Test świateł w Hyundai Ioniq 5

Tu możecie przekonać się jak działają światła w Hyundai Ioniq 5.

Ten artykuł został napisany w kategorii Blog. Bezpośredni link do permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *