Opel
Opel to niemiecki producent, skupiający się przede wszystkim na samochodach osobowych. Ponadto znany jest z pojazdów dostawczych oraz aut sportowych. Opel to jedna z najstarszych firm na rynku motoryzacyjnym – została założona w 1862 roku. Pierwszy automobil został wyprodukowany dopiero w 1899 roku, wcześniej Opel produkował maszyny do szycia, a następnie rowery.
W 2009 roku Opel stał się własnością General Motors, a od 2017 był własnością Groupe PSA. Na tym nie koniec zmian – od roku 2021 stał się częścią międzynarodowego konglomeratu Stellantis. Te perturbacje nie wpłynęły na projektowanie i wdrażanie nowych modeli. Obecne flagowce Opla to modele:
Opel Mokka / Opel Grandland / Opel Astra / Opel Crossland / Opel Insignia Grand Sport / Zafira Life (samochód dostawczy)
W pełni LEDowe reflektory, jak działają diody LED IntelliLux firmy OPEL
Wszystkie Ople, od sedanów Race, nowej Astry i Insignii po SUV-y Mokka i nowy Grandland, są wyposażone w pełne reflektory matrycowe LED. Wraz z wejściem w życie czasu zimowego dni stają się coraz krótsze i kierowcy będą musieli przyzwyczaić się do częstszego jeżdżenia po zmroku, na przykład nawet podczas zwykłego popołudniowego powrotu z pracy. Gdy reflektor jest potężny, widzenie w nocy znacznie się poprawia!
W pełni LEDowe reflektory Opla
Dzięki nowym technologiom LED zastosowanym w reflektorach, takim jak „Full LED” proponowane przez firmę Opel, stawienie czoła ciemności podczas nocnej podróży nie stanowi już problemu. Matrycowe reflektory przeciwodblaskowe IntelliLux LED są w stanie automatycznie dostosować wiązkę światła do sytuacji na drodze i panującego kontekstu.
W szczególności Opel Insignia, Grandland i nowy Opel Astra idą dalej dzięki systemowi IntelliLux LED Pixel drugiej generacji, składającemu się z 168 elementów LED podzielonych między dwa reflektory (84 diody na reflektor), co zapewnia precyzję wzorowaną na ciągłym ruchu z auta.
Nowy Opel Astra jest wyposażony w reflektory IntelliLux LED Pixel drugiej generacji.
Spróbujmy jednak zrozumieć, dlaczego reflektor w pełni LED działa lepiej niż tradycyjny. Przypomnijmy, że dioda LED (Light Emitting Diode lub dioda elektroluminescencyjna) to urządzenie optoelektroniczne, które wykorzystuje zdolność półprzewodników do wytwarzania fotonów poprzez zjawisko emisji spontanicznej.
Jak działają pełne reflektory LED? Matryca IntelliLux LED?
Wiązka światła matrycowych reflektorów IntelliLux LED znacznie przewyższa wiązkę światła projektorów ksenonowych lub konwencjonalnych, ponieważ jest dokładniejsza i wydajniejsza.
Gdy tylko samochód opuści miejski kontekst, reflektory matrycowe automatycznie aktywują tryb świateł drogowych i stale dostosowują długość i rozmieszczenie wiązki światła, niezależnie od tego, czy autostradą jedzie Opel Corsa, Astra czy Insignia.
Wiązka reflektorów IntelliLux LED Matrix, jak działa na drodze?
W zależności od modelu, 8, 16 lub 32 segmenty LED dostosowują się szybko i automatycznie do panującej sytuacji na drodze. Pojedyncze diody można wyłączyć w ciągu milisekund, dzięki czemu ciemną ulicę można oświetlić bez ryzyka oślepienia kierowców samochodów jadących w przeciwnym kierunku.
Matrycowe reflektory LED podczas pokonywania zakrętów
W matrycowych reflektorach LED, aby jeszcze bardziej poprawić widoczność podczas pokonywania zakrętów ze światłami drogowymi, inżynierowie dodali nową funkcję do drugiej generacji matrycowych reflektorów IntelliLux LED.
Intensywność światła najbardziej wewnętrznych segmentów matrycy wzrasta w zależności od kąta skrętu, aby zwiększyć oświetlenie krzywizny. Każdy reflektor IntelliLux LED jest również wyposażony w olśniewający reflektor, który zwiększa oświetlenie do około 400 metrów.
Reflektory Opel Insignia_IntelliLux LED ze światłem matrycowym
Wiązka światła podczas pokonywania zakrętów Pełne reflektory LED IntelliLux Opel.
Kierowca jest wtedy w stanie wykryć obecność zwierząt przebiegająchych z większej odległości, w obszarze, który wcześniej był pogrążony w ciemności – szczególnie w okresie jesiennym funkcja ta znacznie zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy po wiejskich drogach wczesnym rankiem lub wieczorem.
Matrycowe reflektory Pixel LED drugiej generacji
Reflektory adaptacyjne Opel Insignia IntelliLux LED Pixel, Grandland i Astra należą do drugiej generacji i są wyposażone w 168 elementów LED, po 84 na reflektor. Duża liczba stale reagujących elementów LED zapewnia płynną adaptację. Nadjeżdżający lub poprzedzający ruch zostaje „odcięty” dokładnie od wiązki światła.
Adaptacyjne reflektory LED IntelliLux z technologią Pixel drugiej generacji w nowej Astrze.
W szczególności technologia Pixel Light zapewnia dalszą poprawę funkcji autostrady. Na zakrętach po lewej stronie światło świeci mocniej po lewej stronie, poprawiając widoczność kierowcy na pasie, podczas gdy po prawej stronie jest wystarczająco dużo światła, aby kierowca mógł zobaczyć np. znaki drogowe. Na zakrętach w prawo światło świeci bardziej w prawo, aby uniknąć oślepiania nadjeżdżających pojazdów.
W pełni LED-owe reflektory IntelliLux w gamie Opla
W Oplu Grandlandzie standardowo dostępne są również w pełni diodowe reflektory z licznymi automatycznymi funkcjami. Nowa Mokka jest również standardowo wyposażona w system Full LED składający się z reflektorów, świateł do jazdy dziennej, kierunkowskazów i tylnych świateł LED.
Nowy reflektor LEDowy Opel Mokka
W pełni LED-owy reflektor w nowym Oplu Mokka.
Opel Crossland jest dostępny z opcjonalnymi adaptacyjnymi reflektorami Full LED ze światłami doświetlającymi zakręty, asystentami świateł drogowych i automatycznym poziomowaniem, a wszystko to jest zintegrowane z Oplem Vizorem, podobnie jak w nowym Oplu Mokka.