Lampy samochodowe do Forda

Samochody marki Ford mają zamontowane bardzo zróżnicowane oświetlenie – wszystko zależy od konkretnego modelu. Dlatego można spotkać zarówno samochody z klasycznym, jak i halogenowym, ksenonowym oraz LED. Obecnie w sprzedaży znajdują się reflektory do samochodów Ford wyprodukowane przez samą firmę Ford, jak również innych producentów – Depo, Valeo oraz Automotive Lighting.

1,300.00  z VAT
1,600.00  z VAT
450.00  z VAT
2,500.00  z VAT
990.00  z VAT
600.00  z VAT
600.00  z VAT
990.00  z VAT
1,300.00  z VAT
390.00  z VAT
600.00  z VAT
1,300.00  z VAT
1,300.00  z VAT
1,300.00  z VAT
890.00  z VAT
600.00  z VAT
1,600.00  z VAT
800.00  z VAT
900.00  z VAT
990.00  z VAT
390.00  z VAT
400.00  z VAT
1,900.00  z VAT
1,800.00  z VAT
250.00  z VAT

Wyszukaj lampę do Forda w naszej wyszukiwarce

Po prostu wpisz Ford ewentualnie model pojazdu i przeszukaj naszą bazę używanych lamp samochodowych. 

Nie posiadamy lampy do Forda której szukasz?

Napisz do nas jakiej lampy konkretnie szukasz, być może będziemy mogli Tobie pomóc.

Przejdź do formularza

Ford

Ford to prawdziwa legenda motoryzacji. Producent działa od 1903 roku, a w 1908 roku wypuścił na rynek legendarny model T. Ponieważ stać było na niego przeciętnego obywatela USA, jego sprzedaż szła w setki tysięcy egzemplarzy. Przez dekady swojej działalności Ford wprowadzał na rynek mniej lub bardziej popularne pojazdy, jednak nigdy nie przestał być jednym z jego liderów. W chwili obecnej gama pojazdów producenta to samochody osobowe, rodzinne, sportowe, pickupy, dostawcze, SUV-y i crossovery, a także cieszące się coraz większą popularnością pojazdy elektryczne.

Flagowce w 2021 roku to:

Ford Puma / Ford Fiesta / Ford Focus / Ford Tourneo Courier / Ford Mondeo / Ford S-Max / Ford Galaxy

Nowa technologia reflektorów Forda wykorzystuje GPS do inteligentnego oświetlania drogi

Nowy system rzuca więcej światła na drogę, zapewniając bezpieczniejszą podróż.

Samochody zjeżdżające dziś z linii produkcyjnej są wyposażone w technologię i funkcje bezpieczeństwa, które jeszcze niedawno mogły wydawać się nieziemskie. Od monitorowania martwego pola po centrowanie pasa ruchu, producenci samochodów pracowali nad upchaniem jak największej liczby funkcji bezpieczeństwa w nowych pojazdach. Ale jest jedna często pomijana cecha, która może być najważniejszą poprawą ze wszystkich tych lat: reflektory.

Inżynierowie Forda zawsze szukali nowych sposobów na ulepszenie jazdy nocą. Kilka lat temu firma wprowadziła system adaptacyjnych reflektorów przednich, który automatycznie dostosowuje kierunek wiązki reflektorów na podstawie ruchów kierownicy. Teraz europejski dział badań i zaawansowanej inżynierii Forda znalazł sposób na ulepszenie tej technologii dzięki systemowi GPS już wbudowanemu w samochód. Wykorzystując współrzędne i trajektorię pojazdu, nowy system reflektorów firmy może przewidzieć idealny sposób na dostosowanie mocy reflektorów, zanim samochód wjedzie na zakręt.

Adaptacyjne reflektory FORD

Obecne pojazdy Forda wyposażone w najnowszą wersję adaptacyjnych reflektorów tego producenta wykorzystują zarówno dane wejściowe układu kierowniczego, jak i wideo przechwycone z pokładowych kamer wykrywających pas ruchu w celu określenia kierunku wiązek. Działa to poprzez skierowanie małej soczewki w obudowie reflektora pojazdu w kierunku, w którym skręcane są przednie koła. Kamera skierowana do przodu samochodu obserwuje oznaczenia pasów i pomaga przesunąć najbardziej zewnętrzną wiązkę bardziej w kierunku środka drogi. Takie ustawienie zapewnia, że ​​pojazd skutecznie oświetla jezdnię, zamiast wysyłać zmarnowane światło w otchłań.

Aby to poprawić, inżynierowie zwrócili się w stronę istniejącej technologii, która jest już obecna w większości nowoczesnych pojazdów: GPS.

Jak działają nowe reflektory FORDA oparte o GPS?

Korzystając z map i precyzyjnych danych lokalizacyjnych powiązanych z wbudowanym oprogramowaniem nawigacyjnym pojazdu, Ford jest w stanie inteligentnie przewidzieć, kiedy samochód zbliża się do zakrętu, w oparciu o jego aktualną trajektorię. Samochód przesunie wtedy wiązkę reflektorów w zakręt, zanim kierowca będzie musiał obrócić kierownicą. Pomaga to prowadzić kierowcę po drodze i oświetla wszelkie potencjalne zagrożenia, które mogą kryć się w nieoświetlonych częściach drogi.

Gdy sygnał GPS nie jest dostępny, system będzie nadal działał w oparciu o dane wprowadzone przez kamerę i kierowcę. Po poprawie danych GPS wznowi działanie oparte na lokalizacji.

Podczas testów inżynierowie Forda wykorzystali symulację „cyfrowego bliźniaka”, aby stworzyć algorytmiczną reprezentację świata fizycznego. To dało Fordowi możliwość testowania i ulepszania prototypu przed wysłaniem go na fizyczną ulicę.

Nawet niewielka poprawa oświetlenia drogi może mieć duże znaczenie, jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Badania pokazują, że kierowcy w idealnych warunkach potrzebują średnio około 1,5 sekundy, aby zareagować na nieoczekiwane zagrożenie pojawiające się na ich drodze. Jazda nocą może wydłużyć ten czas reakcji, dlatego tak ważne jest, aby pojazdy nie tylko zapewniały jasne reflektory, ale także używały światła w znaczący sposób.

Efektywność a nie moc światła

Producenci samochodów od dziesięcioleci pracowali nad udoskonaleniem technologii reflektorów, ale wydajność mierzono głównie na podstawie ogólnej jasności, a nie efektywnego emitowania światła tam, gdzie ma to największe znaczenie: na drodze. W rzeczywistości dopiero w 2016 r. Instytut Ubezpieczeń Bezpieczeństwa Drogowego zaczął oceniać systemy reflektorów dla nowoczesnych samochodów. W ostatnich latach producenci eksperymentowali również z reflektorami laserowymi i reflektorami „pikselowymi” z wieloma diodami LED, którymi można inteligentnie sterować, aby uniknąć oślepiania innych kierowców jasnymi wiązkami. Producenci samochodów, tacy jak Ford, nadal wykorzystują technologię reflektorów, wzmacniając istniejące wysiłki, takie jak adaptacyjne światła drogowe, o jeszcze bardziej przydatne umiejętności.

Chociaż najnowsza technologia Forda jest przydatna, należy podkreślić, że wciąż znajduje się ona w fazie prototypowania. Warto zauważyć że np. Stany Zjednoczone nałożyły surowe przepisy federalne na reflektory, co zmniejsza szanse, że funkcje Forda oparte na GPS pojawią się tam w najbliższym czasie. Inaczej sprawa przedstawia się w Europie i Kanadzie gdzie samochody już poruszające się po drogach wykorzystujące bardziej nowoczesne technologie zwiększyły oświetlenie jezdni aż o 86 procent.

Potrzebujesz pomocy z lampami samochodowymi do Forda?

Zapoznaj się z naszym poradnikiem i blogiem, znajdź odpowiedzi na powszechne usterki związane z lampami w pojazdach marki Ford i nie tylko.