Czym różnią się przednie reflektory angielskie, europejskie i amerykańskie?

Czym różnią się przednie reflektory angielskie, europejskie i amerykańskie
Zastanawiasz się, czym różnią się reflektory brytyjskie od tych używanych w Unii Europejskiej oraz w Ameryce? 
 
Na przykład, jeśli kupię reflektor UE LHD, czy będzie pasował do samochodu z RHD w Wielkiej Brytanii i czy wymaga jakiejkolwiek modyfikacji? Czy połączenia pinowe itp. są takie same? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym poradniku. Zapraszamy do lektury.
 
Spis treści w artykule:

Czy wiesz, że reflektory w UK są skierowane są dokładnie w przeciwną stronę niż te w Europie?

 
Jeśli planujesz jechać z Wielkiej Brytanii do Europy lub odwrotnie, jednym z twoich głównych problemów może być dostosowanie reflektorów do jazdy w danej jurysdykcji.
Jazda w Europie jest dla nas Brytyjczyków wyzwaniem tak samo jak dla Europejczyków w Wielkiej Brytanii; zwłaszcza jeśli jedziesz „niewłaściwą” drogą w samochodzie z kierownicą po prawej stronie dla brytyjskiego kierowcy czy lewej stronie dla europejskiego!
 
Jazda po drogach, na których wszystko jest po przeciwnej stronie, jest bardzo dezorientująca – trzeba uważać na znaki drogowe i borykać się z ruchem „w złym” kierunku na skrzyżowaniach i rondach, gdy zbliżamy się do nich po raz pierwszy.
 
Istnieje jednak inne, nieoczekiwane niebezpieczeństwo jazdy po złej stronie drogi dla samochodu z kierownicą po przeciwnej stronie, szczególnie podczas jazdy nocą.

Jak działają reflektory w Wielkiej Brytanii – wzór wiązki

Rozsył światła ze świateł mijania jest w rzeczywistości asymetryczny.
 
Reflektor lewy w brytyjskim samochodzie kieruje światło do przodu, podczas gdy prawy reflektor odcina wiązkę, aby nie przejechała na drugą stronę drogi. Taka konfiguracja pomaga oświetlić przeszkody i znaki drogowe po lewej stronie drogi bez oślepiania kierowców, którzy jadą w Twoim kierunku z prawej strony.
 
Jak można się spodziewać, asymetryczny rozkład światła w Europie jest odwrotny, więc jazda brytyjskim samochodem z kierownicą po prawej stronie bez żadnych regulacji w Europie jest bardzo niebezpieczna; oślepisz wszystkich na nadjeżdżającym pasie!

Funkcja zmiany świecenia w reflektorach brytyjskich 

Jeśli zastanawiasz się, jakie samochody mają przełączane reflektory, możesz być rozczarowany wynikami, ponieważ Twój samochód może nie mieć tej funkcji.
 
Większość samochodów w Wielkiej Brytanii z reflektorami projekcyjnymi można przełączyć z ruchu prawostronnego (RHD) na lewostronny (LHD).
 
Wewnątrz reflektora powinien znajdować się przełącznik lub dźwignia (czasem śruba), która umożliwia regulację wysokości wiązki światła.
 
W nowoczesnych samochodach można to zrobić na desce rozdzielczej samochodu.
 
Niektóre pojazdy mogą w ogóle nie wymagać regulacji. Niektóre reflektory ksenonowe OEM (montowane fabrycznie) są całkowicie płaskie i nie powodują żadnego zagrożenia dla nadjeżdżających pojazdów bez względu na kraj, w którym się znajdujesz. Aby to potwierdzić, musisz sprawdzić w instrukcji obsługi pojazdu lub skontaktować się bezpośrednio z dealerem.
 
Chociaż z pewnością nie jest to konieczne, możesz skontaktować się z producentem swojego pojazdu i poprosić go o dostarczenie pisemnego dowodu, że Twoje żarówki OEM są legalne do jazdy w UE – ta kartka może się przydać, jeśli lokalna policja podejrzewa, że ​​Twoje reflektory są niezgodne z prawem obowiązującym w danej jurysdykcji.

Jaki jest koszt konwersji reflektorów brytyjskich (UK) na europejskie (EU)?

Jeśli twoje reflektory nie są w stanie zmienić świecenia RHD na LHD, być może będziesz musiał dokonać kosztownej konwersji.
 
Niektórzy dealerzy lub producenci mogą dostarczać i montować europejskie reflektory do Twojego pojazdu, ale koszt może być czasami niewiarygodny.
 
Chociaż nie ma bezpośredniej listy cen, ponieważ każdy pojazd jest inny, spodziewaj się, że niektóre oferty wahają się od 2000 do nawet 10000zł.

Czym się różnią reflektory amerykańskie od europejskich?

Reflektory amerykańskie wykorzystują jeden odbłyśnik / jedną żarówkę zarówno dla długich, jak i świateł mijania. Oznacza to, że odbłyśnik musi być kompromisem, aby skutecznie rzucać światło w obu zastosowaniach.
 
Reflektor europejski ma dwa oddzielne odbłyśniki, każdy zaprojektowany specjalnie do jednego celu. Odbłyśnik świateł długich musi tylko spełniać wymagania do długich świateł, a mijania tylko do świateł mijania. Oznacza to, że nie muszą iść na kompromis i są zaprojektowane z myślą o maksymalnej wydajności zgodnie z ich przeznaczeniem.
 
To tak, jakby mieć dwa oddzielne światła, jedno dla świateł długich, a drugie dla świateł mijania.
 
To samo dotyczy żarówki. H4 musi łączyć dwie żarówki w jednym zespole, co bardzo utrudnia idealne umieszczenie elementu żarowego w optymalnym ognisku paraboli reflektora.
 
Właśnie dlatego reflektor europejski tak dobrze radzi sobie z ulepszeniem reflektorów ksenonowych HID. 
 
Według nowych przepisów i regulacji ma się to zmienić i samochody w Stanach Zjednoczonych będą mogły być wyposażone w Adaptacyjne Reflektory znane z pojazdów europejskich. Więcej na ten temat pisaliśmy tu:
 

Inteligentne, adaptacyjne reflektory w końcu trafiają do USA

Czy reflektory amerykańskie trzeba dostosować do wymagań europejskich?

Trzeba dostosować reflektory amerykańskie do jazdy w Europie.

Zanim wyruszysz do Europy, będziesz musiał wyregulować układ świateł przednich samochodu do jazdy po prawej stronie drogi, aby światła mijania nie oślepiały kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka. Jest to obowiązkowy wymóg w większości krajów.

Czy można przekonwertować reflektory LHD (europejskie) na RHD (brytyjskie)?

Aby prawidłowo zamienić LHD na RHD, należałoby wymienić maskę (lub reflektory po obu stronach) na jedną z właściwej strony.

Jakie barwy reflektorów są legalne w Wielkiej Brytanii?

W Wielkiej Brytanii prawo ściśle ogranicza kolor reflektorów. Żarówki muszą być białe lub żółte. Oznacza to, że żarówki emitujące niebieskie światło nie są dopuszczone do użytku na drogach. Żarówki halogenowe o temperaturze barwowej powyżej 4200K nie są dopuszczone do ruchu drogowego.
 
Krótko mówiąc, neony lub inne systemy oświetlenia samochodu nie mogą rozpraszać uwagi użytkownika ani innych użytkowników drogi ani powodować pomylenia pojazdu z pojazdem uprzywilejowanym.

Europejskie reflektory adaptacyjne są bezpieczniejsze niż amerykańskie odpowiedniki

Według nowych badań przeprowadzonych przez AAA europejskie pojazdy wyposażone w adaptacyjne światła drogowe zwiększają oświetlenie jezdni aż o 86% w porównaniu z amerykańskimi światłami mijania.
 
Raport stwierdza również, że średnie oświetlenie dla świateł drogowych jest o 12,5% wyższe dla specyfikacji europejskiej w porównaniu z reflektorami ze specyfikacją amerykańską.
 

Europejskie reflektory adaptacyjne są bezpieczniejsze niż amerykańskie odpowiedniki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *