Europejskie reflektory adaptacyjne są bezpieczniejsze niż amerykańskie odpowiedniki

Europejskie reflektory adaptacyjne są bezpieczniejsze niż amerykańskie odpowiedniki
Według nowych badań przeprowadzonych przez AAA europejskie pojazdy wyposażone w adaptacyjne światła drogowe zwiększają oświetlenie jezdni aż o 86% w porównaniu z amerykańskimi światłami mijania.
 
Raport stwierdza również, że średnie oświetlenie dla świateł drogowych jest o 12,5% wyższe dla specyfikacji europejskiej w porównaniu z reflektorami ze specyfikacją amerykańską.
 
Nowe badanie jest ostatnim z serii badań przeprowadzonych przez AAA od 2015 roku, które analizują ograniczenia amerykańskich reflektorów.
 
Według nowych badań przeprowadzonych przez AAA europejskie pojazdy wyposażone w adaptacyjne światła drogowe zwiększają oświetlenie jezdni aż o 86% w porównaniu z amerykańskimi światłami mijania.
 
Raport stwierdza również, że średnie oświetlenie dla świateł drogowych jest o 12,5% wyższe dla specyfikacji europejskiej w porównaniu z reflektorami ze specyfikacją amerykańską.
 
Nowe badanie jest ostatnim z serii badań przeprowadzonych przez AAA od 2015 roku, które analizują ograniczenia amerykańskich reflektorów.
 
W najnowszym raporcie autorzy stwierdzają, że prawo federalne powinno zostać zmienione, aby umożliwić pełne wykorzystanie europejskiej technologii reflektorów na amerykańskich drogach.
 
Podczas gdy tylko 25% jazdy odbywa się w nocy, 52% wypadków śmiertelnych kierowców i oszałamiające 75% zgonów pieszych ma miejsce po zmroku.
 
Jednak według wcześniejszych badań AAA 64% kierowców nie używa regularnie świateł drogowych. Oznacza to, że podczas jazdy z umiarkowaną prędkością, np. 40 mil na godzinę, z włączonymi światłami mijania, kierowcy nie będą mieli wystarczająco dużo czasu, aby odpowiednio zareagować na coś lub kogoś na jezdni.
 
Jednak światła drogowe poprawiają oświetlenie przednie o 28% w porównaniu i są znacznie bardziej skuteczne w zapewnianiu odpowiedniej ilości światła podczas podróży z większą prędkością. Dzięki europejskiej technologii światła drogowe są zawsze włączone, a po wykryciu innego pojazdu obszar ten jest zacieniony, aby zapobiec odblaskom, które w przeciwnym razie zakłócałyby pole widzenia drugiego kierowcy.
 
Jesienią ubiegłego roku National Highway Traffic Safety Administration zaproponowała poprawkę umożliwiającą producentom wyposażenie pojazdów w systemy ADB. AAA przesłała uwagi do NHTSA wraz ze wsparciem badań podstawowych. Dzięki najnowszym badaniom AAA nadal wspiera prace NHTSA w tej inicjatywie i opowiada się za adaptacyjnymi światłami drogowymi w USA.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *