Wprowadzenie: Przygotowanie gruntu pod rewolucję
Mercedes-Benz podnosi poprzeczkę, ujawniając plany zelektryfikowanej wersji kultowego AMG GT Coupe. Sceną tego przełomowego ogłoszenia był nikt inny jak słynny salon samochodowy w Monachium w 2023 roku.
AMG GT Concept E Performance: spojrzenie w przyszłość
Dając widzom przedsmak tego, co nadejdzie, gigant motoryzacyjny zaprezentował AMG GT Concept E Performance. Ten cud nowoczesnej inżynierii to nie tylko wizja – to przyszłość.
Układ napędowy: połączenie tradycji z innowacją
Sercem AMG GT Concept E Performance jest rewolucyjny układ napędowy. Połączenie sprawdzonego, 4-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem i nowoczesnym silnikiem elektrycznym strategicznie umieszczonym na tylnej osi, zapewnia zdumiewającą moc przekraczającą 800 KM.
Modele porównawcze: dziedzictwo doskonałości
To nie pierwsze rodeo Mercedesa w świecie hybryd. 4-drzwiowe coupe AMG GT 63 S E Performance, perełka gamy na rok 2023, może pochwalić się nieco analogicznym układem napędowym. Ta jednostka napędowa może poszczycić się imponującą mocą 843 KM. Tymczasem wariant AMG S 63 E Performance również nie jest tandetny i generuje potężną moc 791 KM. Jednak to, czy hybryda plug-in AMG GT Coupe będzie wykorzystywać ten sam układ napędowy, pozostaje kuszącą tajemnicą.
Wydanie i testowanie: oczekiwania rosną
Mercedes trzymał społeczność entuzjastów w napięciu, nie podając dokładnej daty premiery tego hybrydowego cudu typu plug-in. Jednak szepty w branży motoryzacyjnej sugerują, że prototypy mogą już pojawiać się na drogach publicznych. Biorąc pod uwagę pokrewieństwo GT Coupe z najnowszym modelem SL, można sobie wyobrazić, że hybryda typu plug-in mogłaby zostać wprowadzona w formacie kabrioletu.
Salony wystawowe 2024: nadejście legendy
Miłośnicy motoryzacji, zaznaczcie swoje kalendarze! Nowy AMG GT Coupe ma uroczyście pojawić się w salonach w pierwszej połowie 2024 roku. Odchodząc od linii dwumiejscowych samochodów z napędem na tylne koła, nowa bestia oferuje układ siedzeń 2+2 w połączeniu ze wszystkimi… napęd na koła.
Czytaj również:
Zaprezentowano Mercedes-Benz AMG GT Coupe 2024: potężny silnik o mocy 577 KM!
GT 55 i GT 63: dynamiczny duet
Na drogi przeznaczone są dwie znakomite wersje tej piękności: GT 55 i GT 63. Obydwa napędzane są potężnym 4-litrowym silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Podczas gdy GT 55 generuje imponującą moc 469 KM, GT 63 podnosi ją na wyższy poziom dzięki solidnym 577 KM.
Ważenie zalet i wad
Jednak nie wszystko zależy od mocy. GT Coupe, napędzane wyłącznie silnikiem V-8, waży aż 4343 funtów. To aż 783 funty w porównaniu z poprzednikiem. Integracja układu hybrydowego typu plug-in, zwłaszcza z ciężkim akumulatorem, z pewnością jeszcze bardziej zwiększy masę własną. Dla porównania, hybryda plug-in AMG C 63 S E Performance jest ważniejsza o 780 funtów w porównaniu do swojego tradycyjnego odpowiednika.
Wniosek: przyszłość wydajności hybrydowej
Dzięki połączeniu tradycyjnej mocy i innowacyjnego napędu elektrycznego, hybryda plug-in Mercedes-Benz AMG GT Coupe obiecuje na nowo zdefiniować granice osiągów i efektywności motoryzacji. Ponieważ z niecierpliwością czekamy na jego premierę, jedno jest pewne: drogi roku 2024 będą świadkami rewolucji.