Audi ma zamiar na nowo zdefiniować świat wnętrz samochodowych, wprowadzając na rynek elektryczny, kompaktowy crossover Q6 E-Tron. Pojazd ten, który ma pojawić się na ulicach jeszcze w tym roku, stanowi idealne połączenie innowacyjnej technologii i zrównoważonych materiałów.
Innowacja spotyka się ze zrównoważonym rozwojem
Podczas gdy Audi zawsze przodowało w luksusie i komforcie, Q6 E-Tron będzie kładł większy nacisk na integrację zaawansowanych technologii i zrównoważone materiały. Tradycyjne filary komfortu i wyrafinowanego designu pozostają nienaruszone, zapewniając niezrównane wrażenia z jazdy.
Rzut oka na wnętrze Q6 E-Tron
Niedawno zaprezentowane wnętrze Q6 E-Tron prezentuje design skoncentrowany na kierowcy. Elegancko zakrzywiony panel skierowany jest w stronę kierowcy i obejmuje 11,9-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz 14,5-calowy dotykowy ekran informacyjno-rozrywkowy. Za zasilanie tego systemu odpowiada przełomowe oprogramowanie dla systemu Android opracowane przez Cariad, oddział spółki-matki Audi, Grupy
Volkswagen. To oprogramowanie może poszczycić się ekskluzywnym sklepem z aplikacjami, optymalizującym wygodę użytkownika.
Dogodnie rozmieszczone elementy sterujące znajdują się na drzwiach kierowcy i konsoli środkowej. Tymczasem pasażer na przednim siedzeniu nie jest pominięty; otrzymują dedykowany ekran dotykowy o przekątnej 10,9 cala, oferujący kontrolę nad różnymi funkcjami pojazdu, a nawet wyświetlanie treści wideo. A dla bezpieczeństwa kierowcy cyfrowa roleta nie odwraca uwagi od filmów wyświetlanych na ekranie pasażera.
Rzeczywistość rozszerzona: podróż w przyszłość
Q6 E-Tron przenosi wyświetlanie informacji kierowcy na wyższy poziom dzięki wyświetlaczowi head-up wykorzystującemu rzeczywistość rozszerzoną (AR). System ten wyświetla istotne informacje, takie jak prędkość, wskaźniki nawigacyjne i znaki drogowe, wyświetlane w odległości prawie 200 metrów przed pojazdem. Dzięki AR interakcje z otoczeniem są intuicyjne – wyobraź sobie, że wskaźniki strzałek wchodzą w interakcję z zakrętami w świecie rzeczywistym podczas nawigacji!
Interaktywny pasek świetlny, w skrócie IAL, to kolejne piórko na głowie Audi. Ten element, znajdujący się u podstawy przedniej szyby, może wyświetlać różne znaki, w tym gesty powitalne lub poziomy naładowania podczas postojów na stacjach ładowania.
Inteligentna pomoc głosowa i wciągające wrażenia dźwiękowe
Pomoc głosowa jest teraz inteligentniejsza i bardziej interaktywna. Niezależnie od tego, czy dzwonisz, szukasz miejsc czy szukasz rozrywki, system ewoluuje, ucząc się na podstawie zachowań użytkowników, a nawet oferując aktualne sugestie.
Miłośnicy dźwięku mają nie lada gratkę! Q6 E-Tron jest wyposażony w zestaw audio Bang & Olufsen składający się z 22 głośników, zapewniający zanurzenie w dźwięku 3D. Audi genialnie zintegrowało cztery z tych głośników w zagłówkach przednich siedzeń, otaczając pasażerów osobistą bańką dźwiękową.
Przestrzeń i zrównoważony rozwój
Oferując przestronny układ siedzeń dla pięciu osób w dwóch rzędach, Q6 E-Tron nie uznaje kompromisów w zakresie przestrzeni. Po złożeniu tylnych siedzeń wnętrze zwiększa się do 54 stóp sześciennych, a w przednim bagażniku dostępne jest dodatkowe 2,3 stopy sześciennej.
Świadomość ekologiczna jest widoczna dzięki zastosowaniu w elementach wykończeniowych materiałów pochodzących z recyklingu, głównie poliestru pochodzącego z recyklingu. Jednak dla tych, którzy preferują klasyczne materiały, dostępne są również opcje z akcentami skórzanymi i drewnianymi.
Przyszłościowe platformy Audi
Rozwój Q6 E-Tron nie był podróżą w pojedynkę. Rodzeństwo w postaci elektrycznego
Porsche Macan pojawi się na horyzoncie w 2024 roku. Obydwa te elektryczne cuda zbudowano na platformie PPE Grupy VW, stworzonej specjalnie dla wysokiej klasy pojazdów elektrycznych. Miłośnicy wyrazistych projektów Audi mogą w najbliższej przyszłości spodziewać się także Q6 E-Tron Sportback w stylu coupe.
W stale zmieniającym się świecie samochodów Audi Q6 E-Tron stanowi świadectwo połączenia innowacyjnej technologii i zrównoważonych praktyk, zwiastując nową erę luksusu jazdy.