Pojazdy elektryczne Mercedes i BMW przewyższają szacunki EPA – Wyniki z testów drogowych

Pojazdy elektryczne Mercedes i BMW przewyższają szacunki EPA - Wyniki z testów drogowych

Odsłonięcie triumfów i porażek: sprawdzenie zasięgu pojazdów elektrycznych w rzeczywistości.

Pojazdy elektryczne zmieniają krajobraz motoryzacyjny, obiecując podróżowanie przyjazne dla środowiska i futurystyczne osiągi. Chociaż jednak wiele pojazdów elektrycznych może pochwalić się imponującym zasięgiem według EPA, niedawny test przeprowadzony przez Consumer Reports zachwiał status quo, odkrywając fascynujące odkrycia na temat rzeczywistej jazdy elektrycznej.

Pojazdy elektryczne Mercedes i BMW przewyższają szacunki EPA - Wyniki z testów drogowych_01

Dane EPA a wydajność w świecie rzeczywistym: ujawniono kontrast

Dane dotyczące zasięgu dostarczone przez EPA łączą symulowaną jazdę po mieście i autostradzie w jeden wskaźnik. W przeciwieństwie do oddzielnych ocen pojazdów napędzanych silnikiem ICE w mieście i na autostradzie, podejście to przedstawia ogólne oszacowanie pojazdów elektrycznych. Warto zauważyć, że jazda po mieście jest zwykle bardziej wydajna w przypadku pojazdów elektrycznych, wykorzystując hamowanie regeneracyjne w celu lepszego wychwytywania energii. Jednak Consumer Reports przyjął wyjątkowe podejście, przeprowadzając rygorystyczny test wyłącznie na drogach, aby uzyskać jaśniejszą perspektywę na temat osiągów pojazdów elektrycznych w porównaniu z szacunkami EPA.

Zasięgi samochodów elektrycznych – testy drogowe

Badając 22 najnowsze modele pojazdów elektrycznych, Consumer Reports poddało każdy pojazd stałej jeździe autostradą z prędkością 70 mil na godzinę (112 km/h) aż do wyczerpania się akumulatorów. Co najważniejsze, pojazdy miały różny przebieg, od 2000 do 25 000 mil, a testy przeprowadzono w zakresie temperatur od 70 do 30°F. Podczas testu każdy samochód spełniał specyfikacje fabryczne dotyczące klimatyzacji, ciśnienia w oponach i wspomaganego tempomatu.

Pojazdy elektryczne Mercedes i BMW przewyższają szacunki EPA - Wyniki z testów drogowych_02

Powyżej oczekiwań: pojazdy osiągające sukcesy

Mercedes-Benz i BMW okazały się gwiazdami tego testu wydajności, znacznie przekraczając szacunki zasięgu EPA. Mercedes EQE 350 4Matic przejechał na jednym ładowaniu zdumiewające 534 km, co znacznie przekracza przewidywania EPA o 116 km. Podobnie SUV EQE 350 4Matic przekroczył przewidywania o 31 mil (50 km), osiągając 284 mil (455 km) w porównaniu z 253 milami (407 km) podanymi przez EPA.

BMW również pokazało swoje umiejętności, prezentując i4 M50 przewyższający jego zasięg o 76 km, osiągając imponujące 318 mil (512 km) w porównaniu do deklarowanych 271 mil (436 km). Podobnie iX xDrive50 przekroczył szacowany zasięg o 46 mil (74 km), pokonując rozległe 370 mil (595 km) w porównaniu z 342 milami (550 km) określonymi przez EPA.
 
Kilka innych modeli również przekroczyło prognozy EPA, w tym Ford Mustang Mach-E Premium AWD Extended Range (przekroczony o 47 km), Hyundai Ioniq 5 SEL AWD (przekroczony o 17,8 km), Rivian R1T (przekroczony o 17,8 km) 20 mil / 32 km) i VW ID.4 Pro S (przekroczony o 13 mil / 21 km).

Poniżej oczekiwań: ci, którzy nie osiągnęli sukcesu

Nie wszystkie pojazdy elektryczne wypadły w tej ocenie. Ford F-150 Lightning Lariat Extended Range okazał się szczególnie krótki, osiągając zaledwie 270 mil (435 km), czyli znacznie 50 mil (80 km) poniżej przewidywań EPA. Inne gorsze wyniki to Lucid Air Touring (-40 mil/64 km), Tesla Model S Long Range (-39 mil/63 km) i Lexus RZ 450e Premium (-18 mil/29 km).

Opowiadanie się za zmianami: wezwanie do usprawnienia testów pojazdów elektrycznych

Consumer Reports zaleca włączenie przez EPA testu zasięgu nowych pojazdów elektrycznych na autostradzie. To dążenie do bardziej kompleksowych testów ma na celu wypełnienie luki między szacunkami a rzeczywistymi wynikami, zapewniając konsumentom dokładny wgląd w możliwości pojazdów elektrycznych.
 
W miarę ewolucji rynku pojazdów elektrycznych testy te rzucają światło na zróżnicowane osiągi i podkreślają potrzebę opracowania bardziej kompleksowych standardów oceny. Bądź na bieżąco, aby móc dokonywać właściwych wyborów w dynamicznym świecie pojazdów elektrycznych.
 
Przeczytaj również:
 

Northvolt pionierskie bezkobaltowe ogniwa akumulatorowe: przełom w dziedzinie niedrogich, bardziej ekologicznych pojazdów elektrycznych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa plików cookie, aby zapewnić lepsze wrażenia podczas przeglądania.