Odsłonięcie triumfów i porażek: sprawdzenie zasięgu pojazdów elektrycznych w rzeczywistości.
Pojazdy elektryczne zmieniają krajobraz motoryzacyjny, obiecując podróżowanie przyjazne dla środowiska i futurystyczne osiągi. Chociaż jednak wiele pojazdów elektrycznych może pochwalić się imponującym zasięgiem według EPA, niedawny test przeprowadzony przez Consumer Reports zachwiał status quo, odkrywając fascynujące odkrycia na temat rzeczywistej jazdy elektrycznej.
Dane EPA a wydajność w świecie rzeczywistym: ujawniono kontrast
Dane dotyczące zasięgu dostarczone przez EPA łączą symulowaną jazdę po mieście i autostradzie w jeden wskaźnik. W przeciwieństwie do oddzielnych ocen pojazdów napędzanych silnikiem ICE w mieście i na autostradzie, podejście to przedstawia ogólne oszacowanie pojazdów elektrycznych. Warto zauważyć, że jazda po mieście jest zwykle bardziej wydajna w przypadku pojazdów elektrycznych, wykorzystując hamowanie regeneracyjne w celu lepszego wychwytywania energii. Jednak Consumer Reports przyjął wyjątkowe podejście, przeprowadzając rygorystyczny test wyłącznie na drogach, aby uzyskać jaśniejszą perspektywę na temat osiągów pojazdów elektrycznych w porównaniu z szacunkami EPA.
Zasięgi samochodów elektrycznych – testy drogowe
Badając 22 najnowsze modele pojazdów elektrycznych, Consumer Reports poddało każdy pojazd stałej jeździe autostradą z prędkością 70 mil na godzinę (112 km/h) aż do wyczerpania się akumulatorów. Co najważniejsze, pojazdy miały różny przebieg, od 2000 do 25 000 mil, a testy przeprowadzono w zakresie temperatur od 70 do 30°F. Podczas testu każdy samochód spełniał specyfikacje fabryczne dotyczące klimatyzacji, ciśnienia w oponach i wspomaganego tempomatu.
Powyżej oczekiwań: pojazdy osiągające sukcesy
Mercedes-Benz i BMW okazały się gwiazdami tego testu wydajności, znacznie przekraczając szacunki zasięgu EPA. Mercedes EQE 350 4Matic przejechał na jednym ładowaniu zdumiewające 534 km, co znacznie przekracza przewidywania EPA o 116 km. Podobnie SUV EQE 350 4Matic przekroczył przewidywania o 31 mil (50 km), osiągając 284 mil (455 km) w porównaniu z 253 milami (407 km) podanymi przez EPA.
Poniżej oczekiwań: ci, którzy nie osiągnęli sukcesu
Nie wszystkie pojazdy elektryczne wypadły w tej ocenie. Ford F-150 Lightning Lariat Extended Range okazał się szczególnie krótki, osiągając zaledwie 270 mil (435 km), czyli znacznie 50 mil (80 km) poniżej przewidywań EPA. Inne gorsze wyniki to Lucid Air Touring (-40 mil/64 km), Tesla Model S Long Range (-39 mil/63 km) i Lexus RZ 450e Premium (-18 mil/29 km).
Opowiadanie się za zmianami: wezwanie do usprawnienia testów pojazdów elektrycznych
Northvolt pionierskie bezkobaltowe ogniwa akumulatorowe: przełom w dziedzinie niedrogich, bardziej ekologicznych pojazdów elektrycznych