Pagani zaprezentowało Huayrę Epitome, co stanowi kamień milowy w historii pierwszej Huayry wyposażonej w ręczną skrzynię biegów. Ten ekskluzywny, unikalny hipersamochód łączy w sobie 6,0-litrowy silnik V12 z podwójnym turbodoładowaniem z siedmiobiegową manualną skrzynią biegów, co stanowi szczyt inżynierii i designu Pagani. Ten wyjątkowy pojazd powstał w wyniku współpracy oddziału Grandi Complicazioni firmy Pagani z oddanym klientem, ustanawiając nowe standardy zarówno pod względem osiągów, jak i luksusu.
Zaawansowana manualna skrzynia biegów i wydajność
Sercem Epitome jest siedmiobiegowa manualna skrzynia biegów firmy Xtrac, pierwsza w gamie Huayra. Pagani podkreśla, że w tej skrzyni biegów zastosowano najnowsze sprzęgło trójtarczowe zapewniające doskonałe przenoszenie momentu obrotowego. Dodatkowo jest wyposażony w elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy i wywodzący się z wyścigów system przegubów trójnożnych, zapewniający lepszą reakcję silnika i precyzję jazdy. Integracja tej zaawansowanej skrzyni biegów z 6,0-litrowym silnikiem V12 twin-turbo pochodzącym od Mercedes-AMG jest niezwykłym osiągnięciem. Ta potężna jednostka generuje moc 852 KM (635 kW/864 KM) i moment obrotowy 811 lb-ft (1100 Nm), dzięki czemu Epitome może osiągnąć elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 350 km/h. To sprawia, że jest to jeden z najpotężniejszych hipersamochodów na drogach, oferujący zarówno porywającą prędkość, jak i wyjątkową kontrolę.
Zaawansowana manualna skrzynia biegów i wydajność
Sercem Epitome jest siedmiobiegowa manualna skrzynia biegów firmy Xtrac, pierwsza w gamie Huayra. Pagani podkreśla, że w tej skrzyni biegów zastosowano najnowsze sprzęgło trójtarczowe zapewniające doskonałe przenoszenie momentu obrotowego. Dodatkowo jest wyposażony w elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy i wywodzący się z wyścigów system przegubów trójnożnych, zapewniający lepszą reakcję silnika i precyzję jazdy. Integracja tej zaawansowanej skrzyni biegów z 6,0-litrowym silnikiem V12 twin-turbo pochodzącym od Mercedes-AMG jest niezwykłym osiągnięciem. Ta potężna jednostka generuje moc 852 KM (635 kW/864 KM) i moment obrotowy 811 lb-ft (1100 Nm), dzięki czemu Epitome może osiągnąć elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 350 km/h. To sprawia, że jest to jeden z najpotężniejszych hipersamochodów na drogach, oferujący zarówno porywającą prędkość, jak i wyjątkową kontrolę.
Czytaj również:
Bugatti Tourbillon – Nowy kamień milowy w innowacji hybrydowych hipersamochodów
Innowacyjne zawieszenie i aerodynamika
Inżynierowie skrupulatnie opracowali zmienioną geometrię zawieszenia dla Epitome, zaprojektowaną w celu poprawy dynamiki jazdy. Nowa konfiguracja minimalizuje nurkowanie podczas przyspieszania, zmniejsza skok podczas hamowania i przechylanie się krawężników na zakrętach. Co więcej, hipersamochód jest wyposażony w aktywny układ zawieszenia z trybem „super miękkim”, zapewniającym dodatkowy komfort na nierównym terenie. To połączenie zaawansowanego zawieszenia i mocnego silnika sprawia, że Epitome zapewnia ekscytujące i wygodne wrażenia z jazdy, co czyni go wszechstronnym hipersamochodem zdolnym poradzić sobie w różnych warunkach jazdy.
Niebieski korpus Huayra Epitome z włókna węglowego jest nie tylko efektowny wizualnie, ale także zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki. Przedni zderzak zintegrowany ze splitterem zwiększa siłę docisku, a większe wloty powietrza, nowe kanały wewnętrzne i ekskluzywne oświetlenie dodatkowo poprawiają jego profil aerodynamiczny. Uzupełnieniem tych cech są wentylowane przednie błotniki i unikalny tył ze zintegrowanym błotnikiem. Aerodynamicznie zoptymalizowane osłony tylnych świateł i tytanowy układ wydechowy z sześcioma końcówkami zwiększają funkcjonalną estetykę hipersamochodu. Ta skrupulatna dbałość o szczegóły, zarówno pod względem projektu, jak i funkcjonalności, podkreśla zaangażowanie Pagani w tworzenie hipersamochodu tak pięknego, jak tylko to możliwe.
Luksusowe i lekkie wnętrze
Wewnątrz Epitome emanuje luksusem dzięki wnętrzu pokrytemu karbonem i monolitycznym kołom z kutego aluminium, inspirowanym coupe Imola należącym do klienta. Koła te są owinięte oponami Pirelli P Zero Trofeo R, dzięki czemu są zarówno lekkie, jak i zorientowane na osiągi. Wystrój wnętrza odzwierciedla ten sam poziom kunsztu i dbałości o szczegóły, co nadwozie, oferując środowisko jazdy zarówno luksusowe, jak i praktyczne. Zastosowanie wysokiej jakości materiałów i nacisk na ergonomiczną konstrukcję zapewniają kierowcy i pasażerom najwyższy komfort i styl.