Pagani Huayra Epitome – Pierwsza Huayra z ręczną skrzynią biegów

Pagani Huayra Epitome - Pierwsza Huayra z ręczną skrzynią biegów-PAGANI-HUAYRA-EPITOME-702-16

Pagani zaprezentowało Huayrę Epitome, co stanowi kamień milowy w historii pierwszej Huayry wyposażonej w ręczną skrzynię biegów. Ten ekskluzywny, unikalny hipersamochód łączy w sobie 6,0-litrowy silnik V12 z podwójnym turbodoładowaniem z siedmiobiegową manualną skrzynią biegów, co stanowi szczyt inżynierii i designu Pagani. Ten wyjątkowy pojazd powstał w wyniku współpracy oddziału Grandi Complicazioni firmy Pagani z oddanym klientem, ustanawiając nowe standardy zarówno pod względem osiągów, jak i luksusu.

Zaawansowana manualna skrzynia biegów i wydajność

Sercem Epitome jest siedmiobiegowa manualna skrzynia biegów firmy Xtrac, pierwsza w gamie Huayra. Pagani podkreśla, że ​​w tej skrzyni biegów zastosowano najnowsze sprzęgło trójtarczowe zapewniające doskonałe przenoszenie momentu obrotowego. Dodatkowo jest wyposażony w elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy i wywodzący się z wyścigów system przegubów trójnożnych, zapewniający lepszą reakcję silnika i precyzję jazdy. Integracja tej zaawansowanej skrzyni biegów z 6,0-litrowym silnikiem V12 twin-turbo pochodzącym od Mercedes-AMG jest niezwykłym osiągnięciem. Ta potężna jednostka generuje moc 852 KM (635 kW/864 KM) i moment obrotowy 811 lb-ft (1100 Nm), dzięki czemu Epitome może osiągnąć elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 350 km/h. To sprawia, że ​​jest to jeden z najpotężniejszych hipersamochodów na drogach, oferujący zarówno porywającą prędkość, jak i wyjątkową kontrolę.

Pagani Huayra Epitome - Pierwsza Huayra z ręczną skrzynią biegów-PAGANI-HUAYRA-EPITOME-702-18

Zaawansowana manualna skrzynia biegów i wydajność

Sercem Epitome jest siedmiobiegowa manualna skrzynia biegów firmy Xtrac, pierwsza w gamie Huayra. Pagani podkreśla, że ​​w tej skrzyni biegów zastosowano najnowsze sprzęgło trójtarczowe zapewniające doskonałe przenoszenie momentu obrotowego. Dodatkowo jest wyposażony w elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy i wywodzący się z wyścigów system przegubów trójnożnych, zapewniający lepszą reakcję silnika i precyzję jazdy. Integracja tej zaawansowanej skrzyni biegów z 6,0-litrowym silnikiem V12 twin-turbo pochodzącym od Mercedes-AMG jest niezwykłym osiągnięciem. Ta potężna jednostka generuje moc 852 KM (635 kW/864 KM) i moment obrotowy 811 lb-ft (1100 Nm), dzięki czemu Epitome może osiągnąć elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 350 km/h. To sprawia, że ​​jest to jeden z najpotężniejszych hipersamochodów na drogach, oferujący zarówno porywającą prędkość, jak i wyjątkową kontrolę.

Czytaj również:

Bugatti Tourbillon – Nowy kamień milowy w innowacji hybrydowych hipersamochodów

Innowacyjne zawieszenie i aerodynamika

Inżynierowie skrupulatnie opracowali zmienioną geometrię zawieszenia dla Epitome, zaprojektowaną w celu poprawy dynamiki jazdy. Nowa konfiguracja minimalizuje nurkowanie podczas przyspieszania, zmniejsza skok podczas hamowania i przechylanie się krawężników na zakrętach. Co więcej, hipersamochód jest wyposażony w aktywny układ zawieszenia z trybem „super miękkim”, zapewniającym dodatkowy komfort na nierównym terenie. To połączenie zaawansowanego zawieszenia i mocnego silnika sprawia, że ​​Epitome zapewnia ekscytujące i wygodne wrażenia z jazdy, co czyni go wszechstronnym hipersamochodem zdolnym poradzić sobie w różnych warunkach jazdy.

Niebieski korpus Huayra Epitome z włókna węglowego jest nie tylko efektowny wizualnie, ale także zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki. Przedni zderzak zintegrowany ze splitterem zwiększa siłę docisku, a większe wloty powietrza, nowe kanały wewnętrzne i ekskluzywne oświetlenie dodatkowo poprawiają jego profil aerodynamiczny. Uzupełnieniem tych cech są wentylowane przednie błotniki i unikalny tył ze zintegrowanym błotnikiem. Aerodynamicznie zoptymalizowane osłony tylnych świateł i tytanowy układ wydechowy z sześcioma końcówkami zwiększają funkcjonalną estetykę hipersamochodu. Ta skrupulatna dbałość o szczegóły, zarówno pod względem projektu, jak i funkcjonalności, podkreśla zaangażowanie Pagani w tworzenie hipersamochodu tak pięknego, jak tylko to możliwe.

Luksusowe i lekkie wnętrze

Wewnątrz Epitome emanuje luksusem dzięki wnętrzu pokrytemu karbonem i monolitycznym kołom z kutego aluminium, inspirowanym coupe Imola należącym do klienta. Koła te są owinięte oponami Pirelli P Zero Trofeo R, dzięki czemu są zarówno lekkie, jak i zorientowane na osiągi. Wystrój wnętrza odzwierciedla ten sam poziom kunsztu i dbałości o szczegóły, co nadwozie, oferując środowisko jazdy zarówno luksusowe, jak i praktyczne. Zastosowanie wysokiej jakości materiałów i nacisk na ergonomiczną konstrukcję zapewniają kierowcy i pasażerom najwyższy komfort i styl.

Pagani Huayra Epitome - Pierwsza Huayra z ręczną skrzynią biegów-PAGANI-HUAYRA-EPITOME-702-8

Arcydzieło współpracy

Stworzenie Huayra Epitome jest świadectwem wspólnych wysiłków firmy Pagani i jej klienta. Projekt rozpoczął się od dziewięciomiesięcznej fazy konceptualizacji, po której nastąpiło dziesięć miesięcy intensywnego projektowania i rozwoju. Ten skrupulatny proces odzwierciedla zaangażowanie firmy Pagani w innowacje, kunszt wykonania i satysfakcję klienta. Każdy aspekt Epitome, od potężnego silnika po luksusowe wnętrze, został starannie przemyślany i fachowo wykonany, dzięki czemu powstał hipersamochód naprawdę jedyny w swoim rodzaju.
 
Pagani Huayra Epitome jest wzorem doskonałości w motoryzacji, łącząc mocny silnik V12 z manualną skrzynią biegów w jedynym w swoim rodzaju hipersamochodzie. Jego debiut na Festiwalu Prędkości w Goodwood jest bardzo oczekiwany, ponieważ prezentuje najwyższe umiejętności inżynieryjne i innowacyjność projektową Pagani. Epitome to nie tylko hipersamochód; jest symbolem luksusu szytego na miarę i mistrzostwa w zakresie wysokich osiągów. Dzięki połączeniu zaawansowanej technologii, wyjątkowego designu i niezrównanych osiągów, Huayra Epitome stanowi szczyt tego, co Pagani może osiągnąć w świecie samochodów o wysokich osiągach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *