Bugatti Tourbillon – Nowy kamień milowy w innowacji hybrydowych hipersamochodów

Bugatti Tourbillon - Nowy kamień milowy w innowacji hybrydowych hipersamochodów

Premiera Bugatti Tourbillon stanowi monumentalną zmianę w krajobrazie hipersamochodów, ponieważ model ten nie tylko przewyższa legendarnego Chirona, ale także wprowadza nowy standard dzięki rewolucyjnemu hybrydowemu silnikowi V-16 typu plug-in. Wyceniony na około 4 miliony dolarów Bugatti Tourbillon jest szczytem inżynierii motoryzacyjnej i luksusu.

Świt Bugatti Tourbillon

Najnowsze dzieło Bugatti, Tourbillon, znacząco odchodzi od tradycyjnych konwencji nazewnictwa. Zamiast czerpać inspirację z historycznych samochodów wyścigowych, takich jak jego poprzednicy, Chiron i Veyron, nazwa Tourbillon została zapożyczona ze świata luksusowych zegarków. Nazwa ta odzwierciedla skomplikowaną złożoność mechaniczną, jaką Bugatti chce ucieleśnić w tym pojeździe. Podczas długo oczekiwanej premiery samochodu Mate Rimac, dyrektor generalny Bugatti Rimac, podkreślił Tourbillon jako symbol mechanicznego kunsztu i innowacji.

Zaawansowana inżynieria i projektowanie

Produkcja Tourbillona będzie wysoce ekskluzywna i planowana będzie jedynie 250 sztuk. Dostawy tych pojazdów rozpoczną się w 2026 r., co sprawi, że Tourbillon pozostanie rzadkim klejnotem w świecie motoryzacji. W międzyczasie Bugatti będzie kontynuować produkcję modeli z silnikiem W-16, w tym samochodu torowego Bolide i roadstera Mistral.
 
Pod kierownictwem Rimaca Tourbillon wprowadza nowy, wolnossący silnik V-16 o pojemności 8,3 litra, który zastępuje poprzednie 8,0-litrowe, poczwórnie turbodoładowane silniki W-16, które napędzały modele Chiron i Veyron. Silnik ten jest sam w sobie historyczny, ponieważ jest pierwszym produkowanym silnikiem V-16 od czasu supersamochodu Cizeta V16T z lat 90. XX wieku. Może pochwalić się ograniczeniem obrotów do 9000 obr./min i zapewnia moc 1000 koni mechanicznych. Uzupełnieniem potężnego V-16 są trzy silniki elektryczne – dwa z przodu i jeden z tyłu – które łącznie dodają dodatkowe 800 koni mechanicznych. Ta hybrydowa konfiguracja pozwala na łączną moc wyjściową 1800 koni mechanicznych i bardziej ekspansywny zakres mocy, niż V-16 byłby w stanie osiągnąć samodzielnie.

Wydajność i zrównoważony rozwój

Jedną z kluczowych cech Tourbillona jest umieszczony centralnie w pojeździe zestaw akumulatorów w kształcie litery T o pojemności 25 kWh, który zapewnia zasięg do 60 km wyłącznie na napędzie elektrycznym. Dokładny zakres zależy od zastosowanego cyklu testowego i pozostaje do wyjaśnienia, czy liczba ta odnosi się do europejskiego cyklu WLTP, czy do bardziej rygorystycznego cyklu amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA).
 
Pomimo dodatkowej masy akumulatora i silników elektrycznych Tourbillon jest podobno lżejszy od Chirona, częściowo dzięki innowacyjnemu zastosowaniu materiałów, takich jak komponenty drukowane w 3D, które zmniejszają masę nawet o 45%.
Bugatti Tourbillon - Nowy kamień milowy w innowacji hybrydowych hipersamochodów

Zawrotne prędkości i elegancka stylistyka

Tourbillon to nie tylko moc i innowacyjność, ale także wyjątkowe osiągi. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,0 sekundy, osiąga 200 km/h w niecałe 5,0 sekundy i 286 mil/h w niecałe 10,0 sekundy, a prędkość maksymalna zaczyna się od zdumiewającej wartości 276 mil/h. Czyni go to jednym z najszybszych hipersamochodów na rynku.
 
Pod względem estetycznym Tourbillon ewoluuje od Chirona, wprowadzając kilka nowych elementów konstrukcyjnych. Kultowa osłona chłodnicy Bugatti w kształcie podkowy została poszerzona, boczne wloty powietrza mieszczą teraz drzwi motylkowe w stylu McLarena, a duży tylny dyfuzor zmniejsza zależność od podnoszonego tylnego błotnika, pełniąc jednocześnie funkcję konstrukcji zderzeniowej.

Reflektory Bugatti Tourbillon

Bugatti Tourbillon przyciąga uwagę nie tylko zaawansowaną technologią i wyjątkowymi osiągami, ale także swoim futurystycznym designem. Reflektory tego hyperauta są zaprojektowane tak, aby harmonijnie współgrały z poszerzonym grillem w kształcie podkowy, który jest charakterystyczny dla marki Bugatti. Światła, opracowane z myślą o maksymalizacji widoczności oraz estetyce, doskonale uzupełniają dynamiczną sylwetkę pojazdu, tworząc nie tylko praktyczną, ale i wizualnie zapierającą dech w piersiach całość.

Luksusowe Wnętrza

Wewnątrz Bugatti Tourbillon oferuje luksusową kabinę, która zachowuje przestronność wnętrza Chirona. Zawiera mechaniczny zestaw wskaźników, zmontowany dzięki wiedzy szwajcarskich zegarmistrzów i składający się z ponad 600 części, w tym tytanu i kamieni szlachetnych. Konsola środkowa wykonana jest z aluminium i specjalnie zaprojektowanego szkła kryształowego, a ekran dotykowy pojawia się tylko wtedy, gdy jest to wymagane.
 
Podsumowując, Bugatti Tourbillon to coś więcej niż tylko hipersamochód; jest świadectwem połączenia tradycyjnego rzemiosła i najnowocześniejszej technologii, reprezentując nową erę w sektorze motoryzacyjnym o wysokich osiągach. Pojazd ten nie tylko kontynuuje dziedzictwo swoich budzących grozę poprzedników, ale także ustanawia nowy standard w dziedzinie luksusowych hipersamochodów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *