Nowe reflektory Volkswagena nazywają się IQ. Light nie bez powodu

Nowe reflektory Volkswagena nazywają się IQ. Light nie bez powodu

Matrycowe reflektory LED IQ.Light z interaktywnym, opartym na kamerze sterowaniem światłami mijania i drogowymi.

Volkswagen od dziesięcioleci koncentruje się na ewolucji światła. Inżynierowie i projektanci Volkswagena wykorzystują całą dostępną im technologię, aby poprawić bezpieczeństwo dzięki innowacyjnej technologii oświetleniowej.
 
Jednym z ich celów jest usprawnienie funkcji oświetleniowych w obecnych pojazdach, a co za tym idzie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w dzisiejszych czasach. Ta praca rozwojowa zakończyła się IQ. Na przykład w nowym Touaregu reflektory LED Light Matrix, które poprawiają komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy nocą.
 
Jednak projektanci i inżynierowie oświetlenia również patrzą w przyszłość. Wspomagane samochody jutra będą konfrontować użytkowników dróg z nowymi codziennymi sytuacjami – takimi jak brak kontaktu wzrokowego z kierowcami.
Reflektory IQ. Light Volkswagen Touareg
Techniczną atrakcją tego rozwoju są „IQ.-Light – matrycowe reflektory LED” zastosowane po raz pierwszy w Touaregu.
 
Nowoczesne systemy oświetlenia LED sprawiają, że jazda po zmroku w okresie jesienno-zimowym jest znacznie bezpieczniejsza. Na przykład Touareg ma opcjonalny „IQ.Light – reflektor matrycowy LED”, który obejmuje słabe oświetlenie pogodowe, które zmniejsza odblaski wsteczne i krzyżowe na mokrych drogach.
 

Jak działają reflektory IQ.Light Volkswagena

Dokładny opis działania możecie prześledzić w poniższym filmie, prezentującym technologię IQ.Light Volkswagen.

Rozpraszające odbicia reflektorów na odblaskowej powierzchni drogi bezpośrednio przed pojazdem są redukowane przez „IQ.Light”, które zmniejsza intensywność oświetlenia w tym obszarze. Tego rodzaju inteligentne sterowanie staje się coraz bardziej popularne. Przykładem jest Arteon: Gran Turismo jest wyposażony w opcjonalny „Aktywny system oświetlenia”. Podwójne reflektory LED doskonale oświetlają przebieg zakrętu przed rozpoczęciem jazdy.

Nowością jest to, że odbywa się to proaktywnie i niezależnie od kąta skrętu w oparciu o obrazy z przedniej kamery i dane trasy systemu nawigacyjnego. Dzięki temu Arteon może oświetlić przebieg zakrętu, zanim kierowca w niego skręci.

Kierowca spogląda teraz na jasno oświetlony łuk nawet dwie sekundy wcześniej, co czasami może mieć kluczowe znaczenie dwie sekundy.

Pierwsze reflektory LED Volkswagena zadebiutowały na arenie międzynarodowej jesienią 2013 roku jako standardowe wyposażenie elektrycznego e-golfa. Od tego czasu ta wydajna i ekonomiczna technologia oświetleniowa jest stosowana w coraz większej liczbie klas pojazdów.

Obecnie oprócz Golfa, Arteona i Touarega dostępne są również serie Polo, T-Roc, Touran, Tiguan i Passat z reflektorami LED.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *