Hyundai Ioniq 5 N 2024 – recenzja

Hyundai Ioniq 5 N 2024 - recenzja_01
Dział Hyundaia N, wciąż dość młody w porównaniu z uznanymi markami, takimi jak AMG Mercedes-Benz czy M BMW, szybko zyskał reputację producenta ekscytujących maszyn. Jeśli otrzymasz kluczyki do Hyundaia zabarwionego na błękit barwinka i obszytego karmazynową pomarańczą, spodziewaj się ekscytujących wrażeń.
 
Tradycyjnie takie emocje odbywały się kosztem codziennego komfortu, wymagając od kierowców więcej niż przeciętny Hyundai. Ale w przypadku Hyundaia Ioniq 5 N 2024 już tak nie jest. Ta gorąca wersja eleganckich i funkcjonalnych pakietów EV Hyundaia podwaja moc i zapewnia liczne ulepszenia wydajności, bez uszczerbku dla jego podstawowego wyglądu.
Hyundai Ioniq 5 N 2024 - recenzja_02

Hyundai Ioniq 5 N: Mnóstwo ulepszeń, wewnątrz i na zewnątrz

Zwiększenie mocy w Ioniq 5 N, sięgające 641 KM i 545 Nm momentu obrotowego dzięki podwójnym silnikom, znacznie przewyższa i tak już imponujące osiągi modelu podstawowego.
 
Aby zapewnić stałą wydajność, a nie krótkie przerwy, Hyundai zwiększył pojemność akumulatora do 84 kWh (ze standardowych 77 kWh) i wprowadził ulepszone chłodzenie. Albert Biermann, doradca techniczny Hyundaia N, ręczył za wytrzymałość samochodu, twierdząc, że jest w stanie pokonać tor Nurburgring z dużą prędkością w trybie Endurance przez dwa pełne okrążenia, co odpowiada 16 minutom i przejechaniu ponad 28 mil w trybie twardym – co jest zachęcającym znakiem dla entuzjastów toru.
 
Większą moc samochodu zapewniają ulepszone hamulce, zwiększona przyczepność dzięki oponom Pirelli P Zero 275/35R21 i wzmocnione ramy pomocnicze. Dodatkowo elektronicznie sterowany tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, niższe zawieszenie i większe adaptacyjne amortyzatory przyczyniają się do szerszego spektrum osiągów, od komfortu po sportowy charakter.
Hyundai Ioniq 5 N 2024 - recenzja_03

Hyundai Ioniq 5 N: Ulepszone estetycznie i aerodynamicznie

Ioniq 5 N zachowuje wyraźną kanciastość modelu podstawowego, ale zyskuje dodatkowy wyrazistość wizualną dzięki przedniemu splitterowi, tylnemu skrzydłu, dyfuzorowi i agresywnym progom bocznym. Chociaż ulepszenia estetyczne sugerują lepszy docisk, Hyundai nie podał żadnych danych liczbowych, skupiając się na estetyce bez poświęcania aerodynamicznej finezji samochodu.

Hyundai Ioniq 5 N: Aktualizacje oprogramowania zwiększające wydajność

Oprócz ulepszeń fizycznych, Ioniq 5 N oferuje rozbudowane aktualizacje oprogramowania. Konfigurowalne ekrany i opcje pozwalają na niuanse regulacji, w tym ustawień rozdziału momentu obrotowego, uwzględniając różne preferencje jazdy. Warto zauważyć, że w samochodzie zastosowano fałszywe dźwięki silnika i symulowaną 8-biegową przekładnię DCT sterowaną manetkami przy kierownicy, co ma na celu poprawę wrażeń z jazdy, szczególnie na torze.

Czytaj również:

Prezentacja pierwszego elektrycznego samochodu Xiaomi: Seria SU7 przyspiesza w kierunku integracji z HyperOS

Hyundai Ioniq 5 N 2024 - recenzja_04

Hyundai Ioniq 5 N: Weryfikacja doświadczenia w prowadzeniu pojazdu i osiągów

Jazda Ioniq 5 N po zatłoczonych ulicach Korei Południowej potwierdziła, że jego komfort, szczególnie w trybach Eco i Normal, pozostaje porównywalny z komfortem zwykłego modelu, pomimo nieco pogorszonej jakości jazdy ze względu na większe, niskoprofilowe opony. Osiągi samochodu naprawdę błyszczą na zamkniętych torach, oferując zaskakujące wrażenia pomimo cięższej konstrukcji.
 
Tryb N Pedal znacząco zmienia dynamikę samochodu, czyniąc go bardziej zwinnym i żywym, zapewniając emocjonujące chwile nawet doświadczonym kierowcom.

Hyundai Ioniq 5 N: Odsłonięcie potencjału wydajności

Jednak zbadanie pełnego potencjału wydajności samochodu wymaga więcej czasu i testów. Chociaż początkowe doświadczenia na torze były obiecujące, szerokie możliwości dostępne na torze wymagają potwierdzenia. Samochód zapewnia długie sesje o wysokich osiągach bez uszczerbku dla mocy i funkcjonalności, ale kompleksowe testy pozostają w oczekiwaniu.

Zobacz również:

Odnowiony Hyundai Tucson 2025: prezentuje oszałamiającą przeprojektowanie i ulepszone wnętrza

Hyundai Ioniq 5 N 2024 - recenzja_09_reflektory_przód

Atrakcyjny pakiet z niepewną ceną Hyundai Ioniq 5 N

Ioniq 5 N w imponujący sposób łączy zaangażowanie i zabawę, zachowując jednocześnie komfort i praktyczność swojego podstawowego modelu. Jednak jego specjalistyczne ulepszenia mogą przełożyć się na wyższą cenę w porównaniu do Kia EV6 GT, która zaczyna się od około 63 000 dolarów, co czyni Ioniq 5 N potencjalnie droższym.
 
Podsumowując, Hyundai Ioniq 5 N 2024 zapewnia ekscytujące wrażenia z jazdy bez poświęcania codziennego komfortu, ale o jego ostatecznej wartości zadecyduje ostateczna cena, która nie została jeszcze ujawniona.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *