Matrycowe reflektory LED IQ.Light z interaktywnym, opartym na kamerze sterowaniem światłami mijania i drogowymi.
Jak działają reflektory IQ.Light Volkswagena
Dokładny opis działania możecie prześledzić w poniższym filmie, prezentującym technologię IQ.Light Volkswagen.
Rozpraszające odbicia reflektorów na odblaskowej powierzchni drogi bezpośrednio przed pojazdem są redukowane przez „IQ.Light”, które zmniejsza intensywność oświetlenia w tym obszarze. Tego rodzaju inteligentne sterowanie staje się coraz bardziej popularne. Przykładem jest Arteon: Gran Turismo jest wyposażony w opcjonalny „Aktywny system oświetlenia”. Podwójne reflektory LED doskonale oświetlają przebieg zakrętu przed rozpoczęciem jazdy.
Nowością jest to, że odbywa się to proaktywnie i niezależnie od kąta skrętu w oparciu o obrazy z przedniej kamery i dane trasy systemu nawigacyjnego. Dzięki temu Arteon może oświetlić przebieg zakrętu, zanim kierowca w niego skręci.
Kierowca spogląda teraz na jasno oświetlony łuk nawet dwie sekundy wcześniej, co czasami może mieć kluczowe znaczenie dwie sekundy.
Pierwsze reflektory LED Volkswagena zadebiutowały na arenie międzynarodowej jesienią 2013 roku jako standardowe wyposażenie elektrycznego e-golfa. Od tego czasu ta wydajna i ekonomiczna technologia oświetleniowa jest stosowana w coraz większej liczbie klas pojazdów.
Obecnie oprócz Golfa, Arteona i Touarega dostępne są również serie Polo, T-Roc, Touran, Tiguan i Passat z reflektorami LED.