Konstrukcja i funkcje bZ5x
Oczekuje się, że bZ5x będzie miał charakterystyczny przód w kształcie rekina młota, powszechnie spotykany w gamie pojazdów elektrycznych i hybrydowych Toyoty. Oczekuje się, że jego nadwozie będzie charakteryzowało się wyrzeźbionym profilem z dyskretnymi okładzinami z tworzywa sztucznego, przestronną kabiną z otaczającą szklarnią, felgami aluminiowymi o dużej średnicy i tylnymi światłami LED wystającymi ponad tylne błotniki.
Przestronny i przyjazny dla rodzin
Pod względem wielkości bZ5x będzie miał długość około 197 cali (5000 mm), co plasuje go na pozycji całkowicie elektrycznego odpowiednika Toyoty Highlander i rywala Kia EV9. Dzięki wydajnemu opakowaniu elektrycznej platformy zapewni dużo miejsca dla pasażerów i ładunku w trzyrzędowej konfiguracji z 7 miejscami. Wśród jego głównych punktów sprzedaży będzie podkreślanie przyjaznego dla rodziny atrakcyjności, praktyczności i przestrzeni wewnętrznej.
Czytaj także:
Kia EV9: Nowa era w samochodach elektrycznych
Najnowocześniejsze wnętrze i technologia
Chociaż Toyota nie ujawniła jeszcze wnętrza bZ5x, jest wysoce prawdopodobne, że będzie miała taki sam wygląd deski rozdzielczej jak mniejszy bZ4x, wyposażony w ulepszoną technologię i elementy z nowszych modeli, takich jak Prius. Spodziewaj się kompleksowego pakietu zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), które poprawiają ogólne wrażenia z jazdy.
Wydajność i ładowanie
Szczegóły dotyczące specyfikacji technicznych bZ5x są nadal tajemnicą, ale można założyć, że będzie on wykorzystywał rozciągniętą wersję architektury e-TNGA. Ze względu na większy rozmiar i wagę powinien być wyposażony w akumulator o większej pojemności niż jednostka 71,4 kWh w bZ4x, co zapewni lepszy zasięg i szybsze ładowanie. Pod względem osiągów Toyota prawdopodobnie zastosuje podwójną konfigurację silnika elektrycznego, umożliwiającą napęd na wszystkie koła (AWD) i szybkie przyspieszanie, co pozycjonuje ją jako silnego konkurenta dla pojazdów takich jak Kia EV9.
Produkcja i pozyskiwanie baterii w USA
Oficjalnie potwierdzono, że trzyrzędowy elektryczny SUV będzie produkowany w fabryce Toyoty w Kentucky począwszy od 2025 roku. Zakład ten jest obecnie odpowiedzialny za produkcję hybryd Camry i RAV4. Akumulatory do pojazdów elektrycznych będą pozyskiwane z nowo rozbudowanej fabryki Toyoty w Karolinie Północnej, w którą dokonano znacznych inwestycji mających na celu czterokrotne zwiększenie jej pojemności, zapewniając działanie 10 linii akumulatorów.
Rozszerzenie działalności na Subaru i Lexusa
Oczekuje się, że zgodnie ze strategią zastosowaną w Toyocie bZ4x i Subaru Solterra, Toyota bZ5x posłuży jako podstawa dla wersji marki Subaru. Obydwa modele będą produkowane w tej samej fabryce w Kentucky, co stanowi kolejną opcję elektrycznego SUV-a na rynek amerykański. Wersja Subaru może mieć podobny wygląd jak jej odpowiednik Toyoty, ale zawierać pewne cechy specyficzne dla Subaru.
Rzut oka na połączenie Lexusa
Bądź na bieżąco
Gdy zbliżamy się do roku 2025, będziemy na bieżąco informować Cię o najświeższych szczegółach na temat Toyoty bZ5x. Premiera planowana jest na ten rok. W nadchodzących miesiącach na drogach można spodziewać się zakamuflowanych prototypów. Być może nawet rzucimy okiem na koncepcję, która zbliża się do fazy produkcyjnej. Bądź na bieżąco ze wszystkimi ekscytującymi wydarzeniami w świecie elektrycznych SUV-ów Toyoty.