Halogeny
Plusy:
- Przystępna cena, główny powód, dla którego pozostawała domyślną metodą oświetlenia przez dziesięciolecia
- Nadal szeroko stosowany w nowoczesnych samochodach, ale ograniczony do modeli podstawowych lub specyfikacji podstawowych
- Żółtawy kolor żarówek halogenowych jest najskuteczniejszy w przenikaniu trudnych warunków pogodowych, takich jak deszcz lub mgła. Dłuższa długość fali żółtego światła nie załamuje się tak łatwo, aby przeniknąć przez krople deszczu i mgłę
Minusy:
- Halogeny nie są tak jasne jak diody LED
- Zużywa dużo energii do podgrzania filamentu
- Tworzy ogromne ciepło w obudowie odbłyśnika, które z czasem powoduje, że plastikowe osłony reflektorów stają się zamglone
- Wrażliwy na wibracje drogowe
- Najkrótsza żywotność
HID / ksenony
Plusy:
- HID są około 100 razy jaśniejsze niż halogeny
- Trwa prawie 10 razy dłużej
- Wytwarza mniej ciepła
- Nie jest podatny na uszkodzenia spowodowane wibracjami
Minusy:
- System wymaga statecznika, w tym zapłonnika, do sterowania prądem. Statecznik służy do podniesienia napięcia 12 V z układu elektrycznego samochodu do 24 000 V w celu wytworzenia silnej iskry i zapalenia mieszanki gazów ksenonowych
- Więcej składników sprawia, że opakowanie stanowi problem
- Wytwarza więcej ciepła i często wymaga żeberek chłodzących
- Biaława wiązka ma krótszą długość fali i nie jest tak skuteczna w penetracji trudnych warunków pogodowych
- Wysoki poziom olśnienia sprawia, że większość systemów montowanych fabrycznie wymaga kontroli poziomu wiązki, aby uniknąć oślepiania nadjeżdżających samochodów
Reflektory LED
Plusy:
- Zużywa mniej energii
- Wytwarza mniej ciepła
- Trwa dłużej niż halogeny lub HID
- Z czasem staje się coraz bardziej przystępny cenowo
- Odporny na wibracje
- Najmniejszy pod względem rozmiaru, ułatwiający pakowanie i dający projektantom elastyczność i twórczą swobodę tworzenia znacznie chłodniejszych sygnatur świetlnych
- Szersza wiązka, pomaga w oświetleniu peryferyjnym
Minusy:
- Nie są tak jasne jak HID
- Nadal drogie w produkcji, zamienniki będą drogie
- Biaława wiązka światła jest bardziej podatna na oślepianie przy złej pogodzie oraz na mokrej nawierzchni
Reflektory Laserowe
Plusy:
- Najdłuższy zasięg, do 600 metrów, dwukrotnie większy niż diody LED
- Ponad czterokrotnie jaśniejsze, co oznacza, że w przyszłości reflektory mogą być bardziej kompaktowe
- Około 30 procent bardziej wydajne niż diody LED
- Zużywa mniej energii, szczególnie przydatne w pojazdach elektrycznych
- Zapewnia lepszą kontrolę nad kierunkiem wiązki
- Nie powoduje odblasków
- Nie przekroi cię na pół ani nie poparzy oczu, jeśli na nie spojrzysz
Minusy:
- Niezwykle drogie, więc minie trochę czasu, zanim stanie się tak powszechne jak diody LED, ale się tam dostanie