Koncepcja pickupa Toyoty Land Cruiser EV i EPU: torowanie drogi na ekscytującą przyszłość

Koncepcja pickupa Toyoty Land Cruiser EV i EPU - torowanie drogi na ekscytującą przyszłość_001

W świecie innowacji motoryzacyjnych Toyota zajmuje centralne miejsce podczas Japan Mobility Show, prezentując dwie przełomowe premiery: Land Cruiser EV i koncepcyjny elektryczny pickup, znany jako EPU.

Land Cruiser Se: Nowa definicja luksusu i wydajności

Land Cruiser Se, siedmiomiejscowy elektryczny crossover, stanowi niezwykłą zmianę w ofercie Land Cruisera. Wizja Toyoty obejmuje zaspokajanie „różnorodnych potrzeb świata”. Konstrukcja tego trzyrzędowego crossovera odchodzi od tradycyjnej estetyki Land Cruisera, oferując połączenie nowoczesności i funkcjonalności.

Koncepcja pickupa Toyoty Land Cruiser EV i EPU - torowanie drogi na ekscytującą przyszłość_04
Koncepcja pickupa Toyoty Land Cruiser EV i EPU - torowanie drogi na ekscytującą przyszłość_08
Koncepcja pickupa Toyoty Land Cruiser EV i EPU - torowanie drogi na ekscytującą przyszłość_06

Futurystyczny projekt

Na pierwszy rzut oka Land Cruiser Se wyróżnia się kanciastym i futurystycznym designem. Przód zdobi całkowicie zamknięta osłona chłodnicy, po bokach której znajdują się eleganckie reflektory i ozdobiona wyraźnym napisem „TOYOTA”. Idąc w stronę tyłu, zauważysz wydatne błotniki, przyciemnione słupki i mocno stylizowane nadwozie. Charakterystyczna szklarnia, „pływający” dach i zaokrąglony tył z wąską listwą świetlną dodają jej niepowtarzalnego uroku.

Imponujące wymiary

Mierzący 202,8 cala (5150 mm) długości i 120,1 cala (3050 mm) rozstaw osi Land Cruiser Se oferuje niezwykłą przestronność. Przewyższa długość Grand Highlander o 1,4 cala (36 mm) i zapewnia dodatkowe 4 cale (102 mm) między kołami. Chociaż szczegółowe specyfikacje pozostają nieujawnione, warto zauważyć, że w Land Cruiserze porzucono konstrukcję nadwozia na ramie na rzecz konstrukcji skorupowej. Toyota wspomina o „wysokim momencie obrotowym” i zawieszeniu zorientowanym na ulicę, zaprojektowanym z myślą o podboju miejskiej dżungli.

Koncepcja pickupa Toyoty Land Cruiser EV i EPU - torowanie drogi na ekscytującą przyszłość_03
Koncepcja pickupa Toyoty Land Cruiser EV i EPU - torowanie drogi na ekscytującą przyszłość_05

Toyota EPU: elektryczny pick-up średniej wielkości nowej generacji

Na rynku pełnym pick-upów średniej wielkości, koncepcja pickupa Toyoty z EPU wyłania się jako silny konkurent. Mierzący 199,6 cala (5070 mm) długości i rozstaw osi 131,8 cala (3350 mm) jest wysoki i dorównuje takim modelom jak Maverick. Ten EPU łączy w sobie konstrukcję skorupową z konstrukcją kabiny załogi, przygotowując grunt pod obiecującą przyszłość w świecie elektrycznych pickupów.

Współczesne wzornictwo

EPU wyróżnia się nie tylko rozmiarem, ale także designem. Kanciaste linie płynnie komponują się z płynnymi powierzchniami, uzupełnione plastikowymi okładzinami nadwozia. Tylne szyby ciężarówki mogą budzić zdziwienie, a krótkie łóżko ma kilka innowacyjnych funkcji. Wewnątrz kabina charakteryzuje się minimalistycznym designem i pływającym „centrum dowodzenia”, które integruje cyfrowy zestaw wskaźników, panoramiczny system informacyjno-rozrywkowy i kompaktową dźwignię zmiany biegów. Unikalna kierownica przypominająca jarzmo i praktyczna deska rozdzielcza uzupełniają pakiet.

Koncepcja pickupa Toyoty Land Cruiser EV i EPU - torowanie drogi na ekscytującą przyszłość_10

Elektryzująca wydajność

Toyota potwierdza elektryczny układ napędowy EPU. Zachwala „nisko położony środek ciężkości zapewniający doskonałą stabilność prowadzenia i komfort jazdy”. Ta koncepcja elektrycznego pickupa może wywrzeć znaczący wpływ na rynek.

Innowacyjna oferta Toyoty

Oprócz Land Cruisera Se i EPU Toyota ma w zanadrzu jeszcze więcej niespodzianek:
 

Land Hopper: cud na trzech kołach

Choć początkowo spekulowano, że będzie rywalem Bronco Sport, Land Hopper podąża inną drogą. To „trójkołowa koncepcja mobilności osobistej z napędem elektrycznym” z dwoma przednimi kołami i składaną konstrukcją ułatwiającą transport. Land Hopper zapewnia ekscytującą jazdę, a jednocześnie służy jako praktyczne urządzenie ułatwiające poruszanie się seniorom, którzy zdecydują się zrezygnować z prawa jazdy.
 

Innowacyjny prototyp wózka inwalidzkiego i mobilności kosmicznej

Toyota wprowadzi także elektryczny wózek inwalidzki umożliwiający wchodzenie i schodzenie po schodach, a także prototyp mobilności kosmicznej wyposażony w cztery silniki elektryczne i zawieszenie przystosowane do jazdy terenowej, zdolny pokonywać głazy o wysokości do 19,7 cala (50 cm).
 

Sterowanie NEO: futurystyczna koncepcja kokpitu

Na koniec Toyota zaprezentuje NEO Steer, „nową koncepcję kokpitu opartą na kierownicy motocykla”, integrującą funkcje pedałów przyspieszenia i hamulca w kierownicy. Ta innowacja pokazuje zaangażowanie Toyoty w ponowne zdefiniowanie wrażeń z jazdy.
Toyota- Sterowanie NEO - futurystyczna koncepcja kokpitu_01
Toyota- Sterowanie NEO - futurystyczna koncepcja kokpitu_02

Podsumowując, najnowsze odkrycia Toyoty zaprezentowane podczas Japan Mobility Show nie tylko wróżą obiecującą przyszłość, ale także stanowią przykład zaangażowania marki w innowacje i zrównoważony rozwój w przemyśle motoryzacyjnym. Dzięki Land Cruiserowi Se i pickupowi EPU, a także szeregowi innych przełomowych koncepcji, Toyota w dalszym ciągu ustawia wysoko poprzeczkę dla konkurencji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *