Odważna inwestycja
Dokonując przełomowego posunięcia, Mini ogłosiło inwestycję o kolosalnej wartości 600 milionów funtów (równowartość 751 milionów dolarów) w swoją tradycyjną brytyjską fabrykę zlokalizowaną w pobliżu Oksfordu. Ta ogromna inwestycja sygnalizuje zaangażowanie Mini w przekształcenie tej fabryki w centralny punkt produkcji pojazdów elektrycznych (EV).
Bogate dziedzictwo z elektryczną przyszłością
W tej fabryce w Oksfordzie, która może poszczycić się bogatą, ponad 110-letnią historią, montowane są obecnie istniejące modele Cooper SE. Co ciekawe, ten wariant elektryczny ma wspólne podstawy konstrukcyjne z produkowanymi głównie tutaj odpowiednikami napędzanymi gazem. Jednak na horyzoncie widać znaczącą zmianę. Nadchodzące pojazdy elektryczne Mini będą konstruowane w oparciu o ekskluzywne projekty pojazdów elektrycznych.
Oczekiwane modele elektryczne: w centrum uwagi na targach motoryzacyjnych w Monachium 2023
Pierwszym, który dołączy do tej elektrycznej rewolucji, będzie Cooper czwartej generacji, który został niedawno zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Monachium w 2023 r. Model ten ma zjechać z linii montażowej w Oksfordzie w 2026 r. Towarzyszyć mu będzie Aceman, kompaktowy crossover , którego koncepcja wzbudziła zainteresowanie już w zeszłym roku i wkrótce ma mieć swoją premierę.
Odejście od gazu
Chociaż gazowa wersja Coopera czwartej generacji rozpocznie produkcję w fabryce w Oksfordzie w przyszłym roku, Mini przewiduje, że do 2030 r. linia produkcyjna będzie wolna od gazu. Przewiduje się, że zaktualizowana edycja obecnego Coopera napędzanego gazem zawita na rynek amerykański w w następnym roku, obnosząc się z metką modelu 2025.
Nowe modele na horyzoncie
W ekscytującym odkryciu Mini zasugerował także wprowadzenie nowego kabrioletu w fabryce w Oksfordzie w nadchodzącym roku.
Chiński zwrot akcji
Początkowo elektryczne modele Coopera i Acemana czwartej generacji będą miały swoje korzenie w Chinach, a rozpoczęcie ich produkcji zaplanowano na początek przyszłego roku. Ze względu na wysokie cła w wysokości 27,5% nałożone przez USA na pojazdy sprowadzane z Chin, te elektryczne cuda prawdopodobnie dotrą do wybrzeży Ameryki dopiero w 2026 r., wraz z rozpoczęciem produkcji w Wielkiej Brytanii. Szczegóły tego planu eksportowego pozostają jednak tajemnicą.
Perspektywy w Ameryce Północnej
W szczerej rozmowie Michael Peyton, wiceprezes Mini na Amerykę, rzucił wgląd w strategiczny plan działania Mini. Wyraził ambicje marki, aby przybliżyć amerykańskiej publiczności elektryczne Cooper i Aceman. Peyton zapowiedział także możliwość pojawienia się Mini w odległej przyszłości w Ameryce Północnej.
Plany wydajności i rozbudowy
Zakład w Wielkiej Brytanii może poszczycić się imponującą zdolnością produkcyjną wynoszącą około 200 000 sztuk rocznie. Mini ma aspiracje w pełni wykorzystać ten potencjał w nadchodzących latach.
Poszerzanie horyzontów: współpraca z BMW
Poza Wielką Brytanią i Chinami Mini wkracza także na teren Niemiec. Współpracując ze swoją organizacją macierzystą, BMW, Mini zamierza wykorzystać fabrykę BMW w Lipsku do produkcji Countrymana trzeciej generacji. Zaprezentowany wraz z Cooperem czwartej generacji na Salonie Samochodowym w Monachium, nowy Countryman będzie dostępny w USA jako model w 2025 roku i będzie dostępny zarówno w wersji elektrycznej, jak i benzynowej.