W świecie hipersamochodów Bugatti Bolide jest świadectwem doskonałości inżynieryjnej i nieustannego dążenia do perfekcji wydajności. U podstaw jego niezrównanych możliwości na torze leży cecha, która choć nie jest tak efektowna jak silnik, odgrywa kluczową rolę w jego zdumiewających możliwościach: układ hamulcowy. Współpracując z Brembo, Bugatti wyposażyło Bolide w najsolidniejsze hamulce węglowo-węglowe, jakie kiedykolwiek widziano w branży, ustanawiając nowy punkt odniesienia, który jest zgodny z rygorystycznymi standardami klas wyścigowych F1 i LMDh.
Niezrównany cud inżynierii
Rodzina Bugatti, w tym Chiron, Divo, Centodieci, Mistral, a zwłaszcza Bolide, zawsze była synonimem mocy. Maszyny te skrywają w sobie ogromną moc 8-litrowego, poczwórnie doładowanego silnika W16 o mocy bliskiej 2000 koni mechanicznych. Jednak Bolide zmienia paradygmat, skupiając się nie tylko na brutalnej sile, ale także na tym, jak ją kontrolować. To skupienie doprowadziło do opracowania układu hamulcowego, który na nowo definiuje standardy wydajności toru.
Arcydzieło Brembo w zakresie hamowania
W czołówce tej innowacji znajdują się hamulce węglowo-węglowe Bolide, opracowane w ścisłej współpracy z Brembo. To nie są byle jakie hamulce; są cudem nowoczesnej inżynierii. Przednie hamulce wyposażone są w ośmiotłoczkowe zaciski zamocowane na karbonowych tarczach o wymiarach 390 x 37,5 mm, natomiast tylne hamulce obejmują sześciotłoczkowe zaciski współpracujące z karbonowymi tarczami o wymiarach 390 x 43 mm. Ta konfiguracja ma nie tylko ogromne rozmiary; został starannie zaprojektowany, aby sprostać rygorystycznym wymaganiom najbardziej elitarnych klas wyścigowych na świecie.
Lekki, ale mocny
Jedną z najbardziej uderzających cech tych hamulców jest ich waga – lub jej brak. Każda tarcza waży zaledwie 3,175 kg (6,9 funta), co świadczy o zaawansowanych mieszankach węgla zapożyczonych z technologii Formuły 1. Ta lekka konstrukcja nie powoduje kompromisów w zakresie mocy i trwałości, oferując niezrównaną siłę hamowania przy dużej mocy i wadze Bolide.
Systemy chłodzenia: utrzymanie maksymalnej wydajności
Rozumiejąc kluczowe znaczenie utrzymywania optymalnej temperatury hamulców, Bugatti i Brembo genialnie zintegrowały zaawansowane kanały chłodzące. Kanały te służą nie tylko do kierowania powietrza; chodzi o maksymalizację siły docisku przy jednoczesnym efektywnym chłodzeniu hamulców, aby zapobiec przegrzaniu i osłabieniu hamulców. Ta dbałość o szczegóły gwarantuje, że hamulce Bolide będą działać nieprzerwanie, okrążenie za okrążeniem.
Dostępność dla wszystkich kierowców
Dostrzegając różnorodne umiejętności swoich kierowców, Bugatti wprowadziło do Bolide tryb jazdy „na mokrej nawierzchni”. Tryb ten pozwala na subtelną regulację przez komputery Bolide, promując podsterowność, aby pomóc kierowcom w utrzymaniu kontroli w warunkach odbiegających od idealnych. Jest to funkcja, która pokazuje zaangażowanie Bugatti w łączenie wysokich osiągów z bezpieczeństwem i dostępnością.