Bugatti Bolide ma największe hamulce z włókna węglowego, jakie kiedykolwiek stworzono

Bugatti Bolide ma największe hamulce z włókna węglowego, jakie kiedykolwiek stworzono-2024-Bugatti-Bolide-6

W świecie hipersamochodów Bugatti Bolide jest świadectwem doskonałości inżynieryjnej i nieustannego dążenia do perfekcji wydajności. U podstaw jego niezrównanych możliwości na torze leży cecha, która choć nie jest tak efektowna jak silnik, odgrywa kluczową rolę w jego zdumiewających możliwościach: układ hamulcowy. Współpracując z Brembo, Bugatti wyposażyło Bolide w najsolidniejsze hamulce węglowo-węglowe, jakie kiedykolwiek widziano w branży, ustanawiając nowy punkt odniesienia, który jest zgodny z rygorystycznymi standardami klas wyścigowych F1 i LMDh.

Niezrównany cud inżynierii

Rodzina Bugatti, w tym Chiron, Divo, Centodieci, Mistral, a zwłaszcza Bolide, zawsze była synonimem mocy. Maszyny te skrywają w sobie ogromną moc 8-litrowego, poczwórnie doładowanego silnika W16 o mocy bliskiej 2000 koni mechanicznych. Jednak Bolide zmienia paradygmat, skupiając się nie tylko na brutalnej sile, ale także na tym, jak ją kontrolować. To skupienie doprowadziło do opracowania układu hamulcowego, który na nowo definiuje standardy wydajności toru.

Bugatti Bolide ma największe hamulce z włókna węglowego, jakie kiedykolwiek stworzono-2024-Bugatti-Bolide-20

Arcydzieło Brembo w zakresie hamowania

W czołówce tej innowacji znajdują się hamulce węglowo-węglowe Bolide, opracowane w ścisłej współpracy z Brembo. To nie są byle jakie hamulce; są cudem nowoczesnej inżynierii. Przednie hamulce wyposażone są w ośmiotłoczkowe zaciski zamocowane na karbonowych tarczach o wymiarach 390 x 37,5 mm, natomiast tylne hamulce obejmują sześciotłoczkowe zaciski współpracujące z karbonowymi tarczami o wymiarach 390 x 43 mm. Ta konfiguracja ma nie tylko ogromne rozmiary; został starannie zaprojektowany, aby sprostać rygorystycznym wymaganiom najbardziej elitarnych klas wyścigowych na świecie.

Bugatti Bolide ma największe hamulce z włókna węglowego, jakie kiedykolwiek stworzono-2024-Bugatti-Bolide-21

Lekki, ale mocny

Jedną z najbardziej uderzających cech tych hamulców jest ich waga – lub jej brak. Każda tarcza waży zaledwie 3,175 kg (6,9 funta), co świadczy o zaawansowanych mieszankach węgla zapożyczonych z technologii Formuły 1. Ta lekka konstrukcja nie powoduje kompromisów w zakresie mocy i trwałości, oferując niezrównaną siłę hamowania przy dużej mocy i wadze Bolide.

Systemy chłodzenia: utrzymanie maksymalnej wydajności

Rozumiejąc kluczowe znaczenie utrzymywania optymalnej temperatury hamulców, Bugatti i Brembo genialnie zintegrowały zaawansowane kanały chłodzące. Kanały te służą nie tylko do kierowania powietrza; chodzi o maksymalizację siły docisku przy jednoczesnym efektywnym chłodzeniu hamulców, aby zapobiec przegrzaniu i osłabieniu hamulców. Ta dbałość o szczegóły gwarantuje, że hamulce Bolide będą działać nieprzerwanie, okrążenie za okrążeniem.

Bugatti Bolide ma największe hamulce z włókna węglowego, jakie kiedykolwiek stworzono-2024-Bugatti-Bolide-5
Bugatti Bolide ma największe hamulce z włókna węglowego, jakie kiedykolwiek stworzono-2024-Bugatti-Bolide-1

Dostępność dla wszystkich kierowców

Dostrzegając różnorodne umiejętności swoich kierowców, Bugatti wprowadziło do Bolide tryb jazdy „na mokrej nawierzchni”. Tryb ten pozwala na subtelną regulację przez komputery Bolide, promując podsterowność, aby pomóc kierowcom w utrzymaniu kontroli w warunkach odbiegających od idealnych. Jest to funkcja, która pokazuje zaangażowanie Bugatti w łączenie wysokich osiągów z bezpieczeństwem i dostępnością.

Dziedzictwo innowacji i doskonałości

Współpraca pomiędzy Bugatti i Brembo nad układem hamulcowym Bolide to coś więcej niż tylko partnerstwo; to połączenie wizji. Razem stworzyli system, który nie tylko spełnia wyjątkowe wymagania Bolide; przewyższa je, umacniając pozycję hipersamochodu jako kamienia milowego w bogatej historii Bugatti.
 
Wyprodukowany zaledwie 40 egzemplarzy, każdy wyceniony na około 4 miliony dolarów, Bugatti Bolide jest zarówno ekskluzywny, jak i rewolucyjny. Stanowi szczyt tego, co jest możliwe, gdy dwóch liderów w dziedzinie osiągów i inżynierii motoryzacyjnej łączy siły, aby przesuwać granice tego, co hipersamochód może osiągnąć na torze.
 
Podsumowując, Bugatti Bolide to nie tylko hipersamochód; to latarnia morska innowacji, pokazująca, co jest możliwe, gdy wydajność, technologia i wizjonerska inżynieria zbiegają się. Dzięki największym hamulcom z włókna węglowego, jakie kiedykolwiek zamontowano w pojeździe przeznaczonym wyłącznie do użytku gąsienicowego, stanowi on świadectwo dziedzictwa doskonałości Bugatti i jej ciągłego dążenia do doskonałości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *