Rewolucyjne partnerstwo: dostęp BMW do ładowarek Tesli i adopcja standardu NACS

Rewolucyjne partnerstwo - dostęp BMW do ładowarek Tesli i adopcja standardu NACS_01

Dokonując przełomowego posunięcia, BMW nawiązało współpracę z Teslą, zapewniając jej dostęp do rozległej sieci stacji ładowania Tesli w Ameryce Północnej. Ta strategiczna współpraca toruje również drogę do przyjęcia własnego złącza ładowania Tesli, znanego jako NACS (North American Charging Standard), przez BMW, w tym jego renomowane marki, Mini i Rolls-Royce.

Związki elektryzujące: BMW, Tesla, Mini i Rolls-Royce

Ten innowacyjny pakt oznacza monumentalną zmianę w krajobrazie pojazdów elektrycznych (EV). Właściciele pojazdów elektrycznych marek BMW, Mini i Rolls-Royce będą mogli cieszyć się wygodą korzystania z wyznaczonych ładowarek Tesli począwszy od początku 2025 r. Chociaż wymagany będzie początkowy adapter, BMW zobowiązuje się do zintegrowania złącza NACS Tesli z pojazdami elektrycznymi przeznaczonymi na rynek USA i Kanada do 2025 r.

Zwiększanie komfortu użytkowania: wizja BMW

W ramach tej współpracy BMW pilnie pracuje nad poprawą komfortu użytkowania swoich klientów. Wkrótce właściciele pojazdów elektrycznych BMW, Mini i Rolls-Royce będą mogli bez trudu zlokalizować dostępne stacje ładowania Tesli i uzyskać do nich dostęp bezpośrednio z wyświetlacza swojego pojazdu. Co więcej, mogą bezproblemowo dokonywać płatności za pośrednictwem dedykowanej aplikacji dla danej marki pojazdu.

Gwałtowny wzrost infrastruktury ładowania

Ta przełomowa umowa doprowadzi do niezwykłego rozwoju szybkich ładowarek prądu stałego dostępnych dla właścicieli samochodów BMW, Mini i Rolls-Royce EV. Według Departamentu Energii sieć Tesli obejmuje obecnie około 12 000 szybkich ładowarek prądu stałego w całej Ameryce Północnej, co stanowi około 60% wszystkich szybkich ładowarek prądu stałego w Stanach Zjednoczonych. Decyzja Tesli o otwarciu stacji ładowania dla konkurencyjnych marek została przyspieszona historycznym porozumieniem z Białym Domem z lutego.

Rewolucyjne partnerstwo - dostęp BMW do ładowarek Tesli i adopcja standardu NACS_02

Rosnący trend: wpływ Tesli na przemysł

BMW nie jest jedynym producentem samochodów, który korzysta z infrastruktury ładowania Tesli. Fisker, Ford, Honda (i Acura), Hyundai (i Genesis), Jaguar, Kia, Mercedes-Benz, Nissan, Polestar, Rivian i Volvo również podpisały umowy z Teslą, umożliwiając swoim klientom korzystanie ze stacji ładowania Tesli. Co więcej, wielu z tych producentów wyraziło zamiar zastosowania złącza NACS w swoich pojazdach północnoamerykańskich. Podobne posunięcia rozważają także Stellantis i Volkswagen, co wskazuje na rosnący trend w całej branży.

Co to jest NACS – North American Charging Standard?

Pojazdy elektryczne (EV) szybko zyskują na popularności, ponieważ świat zmierza w kierunku bardziej zrównoważonych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań transportowych. W tym artykule zagłębiamy się w północnoamerykański standard ładowania (NACS), przełomowy standard interfejsu złącza ładowania wprowadzony przez firmę Tesla Inc. Standard ten nie tylko zrewolucjonizował sposób ładowania pojazdów elektrycznych, ale także zmieni przyszłość branży.

Zrozumienie NACS: innowacja Tesli

Północnoamerykański standard ładowania (NACS) został pierwotnie wprowadzony przez Teslę jako „złącze ładowania Tesli” w 2012 roku. W tamtym czasie był to zastrzeżony interfejs ładowania przeznaczony wyłącznie dla pojazdów Tesli. Niezachwiane zaangażowanie Tesli w innowacje i doskonałość doprowadziło do przyjęcia tego wyjątkowego systemu ładowania we wszystkich modelach pojazdów.

Pozostałe standardy ładowania

W świecie pojazdów elektrycznych większość producentów oryginalnego wyposażenia samochodów (OEM) stosuje się do standardu Combined Charge System (CCS), który występuje w dwóch wariantach: CCS1 w Ameryce Północnej i CCS2 w Europie, głównie dla prądu stałego (DC). szybkie ładowanie. Tesla natomiast wybrała inną drogę, opracowując NACS.

Rodzaje wejść ładowarek samochodowych EV

Dominacja sieci ładowania Tesli

Nieustające wysiłki Tesli mające na celu rozbudowę sieci ładowania przyniosły niezwykłe rezultaty. Obecnie obsługuje około 60 procent wszystkich szybkich ładowarek prądu stałego w Stanach Zjednoczonych, co pokazuje ich zaangażowanie w zapewnianie wygody i dostępności ładowania pojazdów elektrycznych.

Narodziny NACS

Dokonując znaczącego posunięcia w listopadzie 2022 r., Tesla zmieniła nazwę swojego zastrzeżonego „złącza ładowania Tesli” na północnoamerykański standard ładowania. Ta zmiana nazwy oznaczała przeniesienie nacisku z ekskluzywności na inkluzywność. Tesla hojnie udostępniła specyfikacje NACS innym producentom i operatorom sieci ładowania. Ta otwartość utorowała drogę kilku głównym producentom OEM do ogłoszenia zamiarów wyposażenia przyszłych pojazdów w gniazda ładowania kompatybilne z NACS.

Standaryzacja przez SAE International

Dalsze zwiększanie wiarygodności i przyjęcie NACS w czerwcu 2023 r. firma SAE International ogłosiła swoje plany standaryzacji złącza NACS. Rozwój ten ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia jednolitości i kompatybilności w całej branży pojazdów elektrycznych, przygotowując grunt pod nową erę ładowania pojazdów elektrycznych.

NACS kontra CCS: kluczowe różnice

Jedną z najbardziej uderzających różnic między NACS i CCS jest rozmiar interfejsu ładowania. NACS, dzięki swojej innowacyjnej konstrukcji, wykorzystuje te same styki do ładowania prądem przemiennym (AC) i DC. Ta zmiana architektoniczna wpływa nie tylko na przewód ładujący i wejście, ale na cały system, w tym na komponenty dystrybucji mocy.

Wspólne styki AC i DC wymagają zaawansowanej elektroniki sterującej, aby bezpiecznie przełączać między dwoma trybami za pomocą metod takich jak łączenie wiązek przewodów, zabezpieczanie wiązek przewodów, styczniki, centra elektryczne lub przełączanie pokładowej ładowarki (OBC). Zmiany te wpływają również na systemy okablowania wysokiego napięcia odpowiedzialne za dystrybucję mocy z gniazda do zestawu akumulatorów za pośrednictwem OBC i innych urządzeń do dystrybucji energii.

Rozszerzanie horyzontów ładowania

Myślące przyszłościowo podejście BMW wykracza poza partnerstwo z Teslą. Połączyli siły z sześcioma innymi producentami samochodów, aby opracować rozległą sieć stacji ładowania obejmującą całą Amerykę Północną, obejmującą nie mniej niż 30 000 ładowarek. Pierwsza z tych stacji ładowania ma zostać otwarta w Stanach Zjednoczonych w połowie 2024 r. i będzie obsługiwać zarówno złącza CCS, jak i NACS. Ta proaktywna inicjatywa odzwierciedla zaangażowanie BMW w rozwój infrastruktury pojazdów elektrycznych i zaspokajanie różnorodnych potrzeb właścicieli pojazdów elektrycznych.

Podsumowując, współpraca BMW i Tesli w połączeniu z ambitnymi planami rozbudowy stacji ładowania BMW stanowi znaczący kamień milowy w branży pojazdów elektrycznych. W miarę jak zmierzamy w stronę bardziej zrównoważonej i zelektryfikowanej przyszłości, te partnerstwa i inicjatywy odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu krajobrazu mobilności elektrycznej, oferując większą wygodę i dostępność właścicielom pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *