W 2025 roku na rynku pojawi się elektryczna Alfa Romeo Stelvio oraz Giulia

W 2025 roku na rynku pojawi się elektryczna Alfa Romeo Stelvio oraz Giulia-2024-alfa-romeo-giulia-tributo-italiano_100905613_h

Odważnym posunięciem, które oznacza znaczącą zmianę w strategii produktowej, Alfa Romeo przygotowuje grunt pod elektryczną rewolucję w swojej ofercie. Zobowiązując się do wprowadzania na rynek co najmniej jednego nowego pojazdu elektrycznego (EV) rocznie do 2027 r., kultowa włoska marka stara się zelektryfikować swoją flotę, zapewniając, że każdy model, z wyjątkiem hybrydy typu plug-in Tonale, będzie oferował wariant elektryczny.

Strategia Alfy Romeo w zakresie pojazdów elektrycznych: bliższe spojrzenie

Począwszy od przyszłego miesiąca Alfa Romeo ma zamiar zaprezentować Milano, subkompaktowy crossover, który ma zawitać na rynki głównie jako pojazd elektryczny. Jednak w wybranych regionach dostępna będzie również opcja hybrydowa. Milano, który widziano już w formie prototypu, sygnalizuje rozpoczęcie kampanii elektrycznej Alfy Romeo.
 
Wybiegając dalej w przyszłość, Alfa Romeo ma ekscytujące plany wzbogacenia swojego portfolio pojazdów elektrycznych. W drugiej połowie 2025 roku na rynek wejdzie elektryczna wersja Stelvio, kompaktowego crossovera, który zyskał duże uznanie ze względu na dynamikę i włoski styl projektowania. Ta elektryzacyjna podróż będzie kontynuowana wraz z wprowadzeniem na rynek w 2026 roku elektrycznego kompaktowego sedana Giulia, co jeszcze bardziej poszerzy ofertę elektrycznych samochodów Alfa Romeo.

Innowacyjne platformy i elektryfikacja

Zarówno nowe pojazdy elektryczne Stelvio, jak i Giulia zostaną zbudowane na zaawansowanej platformie STLA Large, dzięki uprzejmości ich spółki-matki, Stellantis. Platforma ta, wykorzystywana również w Dodge’u Chargerze Daytona 2024, umożliwia nie tylko konfiguracje hybrydowe, ale została również zaprojektowana z myślą o pojazdach elektrycznych, stanowiąc wszechstronną podstawę dla przyszłych rozwiązań w zakresie mobilności.
 
Produkcja tych pionierskich modeli będzie odbywać się w fabryce Stellantis w Cassino we Włoszech, znanej z doskonałości produkcyjnej. Warto zauważyć, że zakład ten służy również jako baza produkcyjna crossovera Maserati Grecale, który ma takie same podstawy jak obecny Stelvio i oferuje opcję elektryczną, co demonstruje synergię w ramach portfolio Stellantis.
 
Znaczącym postępem w nadchodzących modelach Stelvio i Giulia jest wykorzystanie architektury elektrycznej STLA Brain. Ten najnowocześniejszy system integruje elementy oprogramowania i sprzętu, aby umożliwić kompleksowe aktualizacje bezprzewodowe, dzięki czemu pojazdy te pozostaną w czołówce innowacji technologicznych.
W 2025 roku na rynku pojawi się elektryczna Alfa Romeo Stelvio oraz Giulia-2024-alfa-romeo-stelvio-tributo-italiano_100905618_h

Innowacyjne platformy i elektryfikacja

Zarówno nowe pojazdy elektryczne Stelvio, jak i Giulia zostaną zbudowane na zaawansowanej platformie STLA Large, dzięki uprzejmości ich spółki-matki, Stellantis. Platforma ta, wykorzystywana również w Dodge’u Chargerze Daytona 2024, umożliwia nie tylko konfiguracje hybrydowe, ale została również zaprojektowana z myślą o pojazdach elektrycznych, stanowiąc wszechstronną podstawę dla przyszłych rozwiązań w zakresie mobilności.
 
Produkcja tych pionierskich modeli będzie odbywać się w fabryce Stellantis w Cassino we Włoszech, znanej z doskonałości produkcyjnej. Warto zauważyć, że zakład ten służy również jako baza produkcyjna crossovera Maserati Grecale, który ma takie same podstawy jak obecny Stelvio i oferuje opcję elektryczną, co demonstruje synergię w ramach portfolio Stellantis.
 
Znaczącym postępem w nadchodzących modelach Stelvio i Giulia jest wykorzystanie architektury elektrycznej STLA Brain. Ten najnowocześniejszy system integruje elementy oprogramowania i sprzętu, aby umożliwić kompleksowe aktualizacje bezprzewodowe, dzięki czemu pojazdy te pozostaną w czołówce innowacji technologicznych.

Wydajność i elektryfikacja

W strategii elektryfikacji nie pominięto zaangażowania Alfy Romeo w wydajność. Marka potwierdziła, że dostępne będą wyczynowe warianty Quadrifoglio przyszłych pojazdów elektrycznych, a plotki sugerują, że Giulia Quadrifoglio może pochwalić się mocą niemal 1000 koni mechanicznych, łączącą ekscytujące osiągi z efektywnością elektryczną.

Wniosek

Strategiczny zwrot Alfa Romeo w stronę elektryfikacji podkreśla jej zaangażowanie w innowacje i zrównoważony rozwój. Integrując najnowocześniejszą technologię z bogatym dziedzictwem designu i wydajności, Alfa Romeo nie tylko dostosowuje się do zmieniającego się krajobrazu motoryzacyjnego, ale jest gotowa poprowadzić ładunek w elektryczną przyszłość. Ponieważ Stelvio EV i Giulia EV stoją na czele tej transformacji, zarówno entuzjaści, jak i świadomi ekologicznie kierowcy mają na co czekać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *