Polestar i Mobileye łączą siły, aby usprawnić autonomiczną jazdę na autostradach

polestar

Wstęp

W szybko rozwijającym się świecie pojazdów elektrycznych (EV) sojusz pomiędzy Polestar i Mobileye firmy Intel ma na celu na nowo zdefiniować jazdę autonomiczną. Znana szwedzka marka samochodów elektrycznych Polestar wkracza w przyszłość, integrując zaawansowane technologie wspomagające kierowcę firmy Mobileye.

Polestar 4: wyposażony w system SuperVision firmy Mobileye

Zaprezentowany w ubiegły piątek Polestar ogłosił, że jego nowy kompaktowy crossover, Polestar 4, będzie wyposażony w zautomatyzowany system wspomagania kierowcy SuperVision firmy Mobileye. Ten innowacyjny system umożliwia prowadzenie pojazdu bez użycia rąk, choć wymaga od kierowców zachowania czujności i gotowości do interwencji, gdy zajdzie taka potrzeba. W związku z tym jest on klasyfikowany jako system poziomu 2 w oparciu o ocenę zdolności do samodzielnego prowadzenia pojazdu SAE.
 

Kluczowe cechy SuperVision

  • Nawigacja z przewodnikiem: Samochód autonomicznie podąża trasą nawigacyjną wprowadzoną przez kierowcę.
  • Zarządzanie pasem ruchu: Możliwość zmiany pasa ruchu i wyprzedzania wolniejszych pojazdów na autostradach.
  • Inteligentne parkowanie: pomaga kierowcom w określonych sytuacjach na parkingu, upraszczając jazdę po mieście.
Zrozumienie poziomów autonomicznej jazdy
 
  • Poziom 3: Tutaj kierowca może na chwilę odwrócić swoją uwagę od drogi.
  • Poziom 4: W tym przypadku kierowcy mogą unikać monitorowania drogi przez dłuższy czas, aczkolwiek w ramach wcześniej określonych parametrów.
  • Poziom 5: Szczyt autonomicznej jazdy, w którym system może dorównać, a nawet prześcignąć ludzkiego kierowcę.

Nadchodzący system szoferów

Polestar ma plany na przyszłość polegające na dalszym unowocześnieniu Polestara 4 za pomocą bardziej wyrafinowanego systemu szofera, umożliwiającego jazdę po autostradzie bez patrzenia na niego. Ten obiecujący rozwój stawia Polestar w lidze Mercedes-Benz, który wprowadził już system poziomu 3, Drive Pilot. Jednak ten ostatni ma ograniczenia operacyjne ze względu na położenie geograficzne i prędkość.
polestar_100882038

Współpraca poza Polestar

Nie tylko Polestar czerpie korzyści z udoskonaleń Mobileye. Zeekr, kolejna marka należąca do parasola Zhejiang Geely, również współpracuje z Mobileye. Co więcej, kilka marek należących do Grupy Volkswagen, w tym Porsche, wykazało zainteresowanie integracją technologii Mobileye.
 

Globalna obecność Polestar

Ponieważ produkcja odbywa się w Chinach, Polestar zamierza wprowadzić Polestar 4 na rynek chiński w tym roku, a rok później zadebiutuje w USA. Oczekiwany jako model na rok 2025, a jego cena początkowa ma wynosić około 60 000 dolarów. Warto zauważyć, że nadchodzący średniej wielkości SUV Polestar 3 nie będzie wyposażony w technologię Mobileye ze względu na różnice w platformach. Niemniej jednak Polestar przewiduje zastosowanie technologii Mobileye w szerszej gamie swoich pojazdów.
 

Wizja na przyszłość

Thomas Ingenlath, dyrektor generalny Polestar, wyraził dążenie firmy do oferowania czegoś więcej niż tylko samochodów. Zauważył: „Kierowanie może być czasami uciążliwe, ale dzięki naszej nadchodzącej technologii jazdy autonomicznej staramy się, aby każda podróż pozostała przyjemnością”. To stwierdzenie podkreśla zaangażowanie firmy w poprawę wrażeń z jazdy poprzez płynne połączenie technologii i luksusu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *