Ekscentryczne Lamborghini Diablo od Eccentrica

lamborghini-diablo-restomod-by-eccentrica
Rozpoczynając swoje inauguracyjne przedsięwzięcie w świecie restomodów, Eccentrica Cars, wschodząca włoska firma, rozwinęła pomysłową renowację kultowego Lamborghini Diablo.
 
Ucieleśniając pasję i wizję Emanuela Colombiniego, potomka dynastii mebli Colombini i zagorzałego miłośnika Lamborghini, Eccentrica stara się wykroić niszę w rozwijającej się branży restomod. Osobisty repertuar arcydzieł Lamborghini Colombiniego i jego praktyczne doświadczenie na torze wyścigowym Lamborghini Super Trofeo głęboko kształtują unikalne podejście Eccentrica. To odrodzone Diablo, łączące nowoczesną wrażliwość z klasycznym urokiem, jest wyraźnym świadectwem tego, co Eccentrica przewiduje na swoją przyszłość.
lamborghini-diablo-restomod-by-eccentrica
Opowiadając o swojej wczesnej fascynacji promiennym Diablo przedstawionym w inauguracyjnym wydaniu magazynu Quattroruote, Colombini mówił o głębokim wpływie, jaki wywarła na niego późniejsza jazda wariantem GT. To doświadczenie ostatecznie stało się katalizatorem jego ambicji stworzenia przedsięwzięcia typu restomod, którego celem było oddanie hołdu nieprzemijającemu urokowi Diablo.
 
Podjęcie tego ambitnego projektu wymagało skrupulatnego rozłożenia Diablo na rurowy stalowy szkielet, a następnie strategicznych ulepszeń w celu zwiększenia sztywności konstrukcji. Odnowione nadwozie ma imponującą, szerszą ramę, przemyślana decyzja mająca na celu wzmocnienie wrażenia wizualnego przy jednoczesnym zwiększeniu rozstawu kół pojazdu w celu złagodzenia tendencji do podsterowności.
 
Pomimo wykorzystania współczesnych materiałów kompozytowych, Eccentrica zachowuje sztukę tradycyjnego budowania powozów, wykorzystując odwieczne techniki, takie jak kucie i walcowanie aluminium. Przestarzałe, wysuwane reflektory pojazdu ustąpiły miejsca współczesnym diodom LED, sprytnie odsłoniętym przez mechanizm składania. Znaczna część tylnej części została przemodelowana, a centralnym elementem są wyróżniające się środkowe końcówki układu wydechowego Capristo.
lamborghini-diablo-restomod-by-eccentrica
Jednak te estetyczne ulepszenia są dalekie od powierzchownych. Oryginalny 5,7-litrowy silnik V-12 umieszczony za kabiną (późniejsze modele Diablo zostały zmodernizowane do silnika 6,0-litrowego) został wyposażony w innowacyjne zawory i wałki rozrządu, podnosząc moc do 550 z 485 w modelu podstawowym.
 
Będąc wciąż w fazie rozwoju, Eccentrica przewiduje przyspieszenie od 0 do 100 mil na godzinę w błyskawiczne 3,5 sekundy, prędkość szczytową 208 mil na godzinę i oszałamiające przyspieszenie boczne do 1,2 g.
 
Inne godne uwagi ulepszenia obejmują 19-calowe felgi aluminiowe z oponami Pirelli P Zero Trofeo R oraz wysokowydajne hamulce Brembo z 6-tłoczkowymi zaciskami. Oczekuje się, że te ulepszone hamulce zatrzymają samochód z 62 mil na godzinę na zaledwie 111 stopach, co stanowi poprawę o 23 stopy w stosunku do poprzedniego modelu.
lamborghini-diablo-restomod-by-eccentrica
Wnętrze przeszło gruntowną metamorfozę. Zespół projektowy połączył oryginalne, nieco surowe wnętrze z wysokiej jakości materiałami oraz wyświetlaczami i elementami sterującymi inspirowanymi oldschoolowymi myśliwcami. Archaiczne wskaźniki analogowe zostały zamienione na ekrany z pikselami. Luksusowa Alcantara, włókno węglowe i skóra zdobią kabinę, a kolumna kierownicy z włókna węglowego stanowi subtelny hołd dla oryginalnego Diablo GTR, zgodnie z twierdzeniem Eccentrica.
 
Za siedzeniami znajduje się specjalnie zaprojektowany bagażnik, z niestandardowymi walizkami dostępnymi na życzenie. Z tyłu kabiny znajdują się po obu stronach stylowe metalowe haczyki, idealne do wieszania płaszczy lub toreb.
lamborghini-diablo-restomod-by-eccentrica
Ten restomod Diablo to nie tylko jednorazowe przedsięwzięcie. Eccentrica przewiduje, że ten prototyp posłuży jako filar ograniczonej serii produkcyjnej ograniczonej do 19 sztuk. Ceny restomoda zaczynają się od ogromnych 1,2 miliona euro (około 1,3 miliona dolarów), i to nie obejmuje kosztu dawcy Diablo. Całość przedsięwzięcia szacowana jest na 16-18 miesięcy, w zależności od konkretnych preferencji klienta.
 
Prototyp ma zostać zaprezentowany publicznie podczas Goodwood Festival of Speed w Wielkiej Brytanii w przyszłym tygodniu. Następnie rozpocznie się trasa koncertowa po Stanach Zjednoczonych, która rozpocznie się pokazem podczas Monterey Car Week 2023 w połowie sierpnia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *