Na horyzoncie pojawia się kolejna wielka rzecz Dacii, i nie chodzi tylko o rozmiar; chodzi o zdefiniowanie na nowo niedrogich SUV-ów. Dacia Bigster 2025, rozszerzona wersja ukochanego Dustera, zapewnia połączenie przestronności i praktyczności w cenie, która przewyższa konkurencję w postaci większych SUV-ów.
Aktualne info o Dacii Bigster znajdziesz tu:
Nowa Dacia Bigster – Większy i bardziej zaawansowany Duster, SUV który podnosi poprzeczkę
Dacia Bigster: spojrzenie w przyszłość
Dacia Bigster, zaprezentowana w koncepcie 2021 o tej samej nazwie, przygotowuje się do debiutu w 2025 roku. Celem tego SUV-a jest płynne połączenie sprawdzonych zalet Dustera przy jednoczesnym wprowadzeniu bardziej ekspansywnej kabiny, skierowanej bezpośrednio do konkurencyjnego segmentu SUV-ów C.

Dacia Bigster: spojrzenie w przyszłość
Dacia Bigster, zaprezentowana w koncepcie 2021 o tej samej nazwie, przygotowuje się do debiutu w 2025 roku. Celem tego SUV-a jest płynne połączenie sprawdzonych zalet Dustera przy jednoczesnym wprowadzeniu bardziej ekspansywnej kabiny, skierowanej bezpośrednio do konkurencyjnego segmentu SUV-ów C.
Ewolucja stylu
Oczekuje się, że model produkcyjny, czerpiący inspirację z koncepcji Dacia Bigster Concept, będzie wykorzystywał ewoluujący język stylistyczny marki. Choć stonowany w stosunku do koncepcji, zachował charakterystyczne elementy, takie jak emblemat „Dacia Link” i nową osłonę chłodnicy. Poprawki wizualne mogą obejmować konwencjonalną grafikę LED, wyraźne felgi aluminiowe i subtelne detale zderzaka.
Znajomy, a jednak odrębny
Spodziewaj się, że Bigster będzie miał wspólne elementy konstrukcyjne z Dusterem nowej generacji, zachowując wyraziste błotniki, pudełkowate nadkola, powiększone osłony podwozia i znaczny prześwit. W istocie przypomina rozciągniętego Dustera, ma wspólne panele nadwozia i oddaje istotę surowej konstrukcji Dacii.
W środku Bigstera: Przestrzeń na nowo zdefiniowana
Przywiązanie Dacii do praktyczności widać we wnętrzu Bigstera. Dzięki konfiguracjom zarówno trzyrzędowego 7-miejscowego, jak i standardowego 5-miejscowego, zaspokaja różnorodne potrzeby, zwłaszcza tych ceniących przestrzeń ładunkową. Miłośnicy przygód docenią nową gamę akcesoriów Dacii, dzięki którym Bigster stanie się idealnym towarzyszem eskapad na świeżym powietrzu.
Dynamika deski rozdzielczej
Aby zoptymalizować koszty, Bigster może dzielić swoją deskę rozdzielczą z podstawowymi wykończeniami Dustera nowej generacji. Wersje podstawowe mogą pominąć ekrany dotykowe, zdecydować się na integrację ze smartfonem i mogą nie posiadać zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), co zapewnia wszystkim opcję przyjazną dla budżetu.

Ekstremalny luksus
Z drugiej strony, wersja „Extreme”, ulubiona w innych modelach Dacii, podnosi walory wnętrza Bigstera. Spodziewaj się dużego wyświetlacza informacyjno-rozrywkowego, cyfrowego zestawu wskaźników i ekskluzywnych funkcji, takich jak trwała tapicerka z tkaniny, żywe akcenty w kabinie i teksturowane powierzchnie zapewniające doskonały dotyk.
Wymiary, które robią wrażenie
Koncept Dacia Bigster wyznaczył scenę dzięki długości 4,6 m, konkurując z większymi pojazdami typu D-SUV, takimi jak Nissan X-Trail i Skoda Kodiaq. Jeśli zostanie utrzymany w wersji produkcyjnej, Bigster prześcignie Joggera jako najdłuższy model Dacii. Co zaskakujące, udało się to osiągnąć w oparciu o architekturę CMF-B, zwykle zarezerwowaną dla mniejszych pojazdów, co pokazuje zaangażowanie Dacii w oferty przyjazne dla budżetu.

Moc naprzód: benzyna, hybryda i nie tylko
Opcje układu napędowego Bigstera są takie same jak w Dusterze nowej generacji, oferując zarówno silniki benzynowe, jak i hybrydowe. Spodziewaj się trzycylindrowego silnika Renault o pojemności 1,2 litra z układem miękkiej hybrydy 48 V w połączeniu z układem e-AWD zapewniającym sprawność w terenie. Plotki sugerują samoładowujący się wariant hybrydowy, potencjalnie wyposażony w technologię E-Tech nowej generacji Renault, a nawet szepczą o opcji hybrydy typu plug-in (PHEV) – pierwszej w ofercie Dacii.
Okazja w świecie SUV-ów
Dacia pozycjonuje Bigstera jako konkurencyjnego, stanowiącego wyzwanie dla modeli z poniższego segmentu. Jest skierowany do podstawowych wersji konkurentów, takich jak Skoda Karoq/Kodiaq i Citroen C5 Aircross, zapewniając niedrogiego, a jednocześnie przestronnego i solidnie wyglądającego SUV-a. Spekulacje cenowe wskazują, że punkt początkowy będzie wynosić około 22 000 euro (23 600 dolarów), co czyni go najbardziej ekonomicznym SUV-em C-SUV w Grupie Renault.