Xiaomi, znana z najnowocześniejszych smartfonów, wkracza w krajobraz pojazdów elektrycznych (EV) dzięki przełomowej serii samochodów Xiaomi SU7. Posunięcie to oznacza wejście technologicznego giganta na konkurencyjny chiński rynek samochodów elektrycznych. Przyjrzyjmy się szczegółom tego zestawu innowacyjnych rozwiązań motoryzacyjnych, które na nowo zdefiniują drogi.
Elektryczna ewolucja Xiaomi: zaprezentowano SU7 i SU7 Max
Krajobraz regulacyjny ujawnił niedawno samochody Xiaomi SU7 i SU7 Max w oficjalnych dokumentach. Podczas gdy Xiaomi umocniło swoją pozycję w domenie smartfonów, firma dywersyfikuje swoje portfolio produktów, kładąc duży nacisk na inteligentną mobilność.

Dążenie Xiaomi do doskonałości pojazdów elektrycznych
Uznając dominację Xiaomi na rynku smartfonów, firma szybko zmierza w stronę elektrycznej przyszłości. Seria SU7 znalazła się w centrum uwagi, gdy Xiaomi ubiegało się o licencję na sprzedaż swojego debiutanckiego pojazdu elektrycznego w Chinach. Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych w Chinach w drodze wniosków regulacyjnych nie tylko ujawniło projekty pojazdów elektrycznych Xiaomi, ale także dostarczyło wglądu w ich specyfikacje.
Pod maską: współpraca grupy BAIC
Aby ożywić SU7 i SU7 Max, Xiaomi nawiązało współpracę z grupą BAIC z siedzibą w Pekinie w zakresie produkcji. Chociaż te pojazdy elektryczne mają podobne podobieństwa, mogą pochwalić się odrębnymi cechami, takimi jak zróżnicowana technologia akumulatorów i różne prędkości maksymalne, przy czym SU7 osiąga prędkość 210 km/h, a SU7 Max – imponującą prędkość 265 km/h. Ponadto SU7 ma masę własną 1980 kg, a SU7 Max waży 2205 kg.

Odkrywanie Xiaomi SU7: wymiary i opcje układu napędowego
Zagłębiając się w specyfikę Xiaomi SU7, wymiary wynoszą 4997 x 1963 x 1455 mm (1440 mm bez czujnika LiDAR). Entuzjaści mogą spodziewać się dwóch opcji układu napędowego: napędu na tylne koła (RWD) wyposażonego w silnik o mocy 220 kW oraz napędu na wszystkie koła (AWD) z silnikiem o mocy 275 kW + 220 kW. Rozstaw osi sięga 3000 mm.

Odkrywanie wariantu SU7 Pro
Chociaż dokumenty regulacyjne dają wgląd w wariant SU7 Pro, szczegółowe specyfikacje pozostają nieuchwytne. Charakterystyczna plakietka wskazuje na bardziej zaawansowany model, wzbudzając ciekawość wśród entuzjastów motoryzacji.
HyperOS: splot ambicji ekosystemu Xiaomi
To, co naprawdę wyróżnia Xiaomi SU7 i SU7 Pro, to zaangażowanie Xiaomi w zintegrowany ekosystem zawarty w przewodnich zasadach „Human X Car X Home”. Kluczowym graczem w tym scenariuszu jest HyperOS, ujednolicone przedsięwzięcie Xiaomi.


Zagadka HyperOS
Mimo że dokumenty regulacyjne nie potwierdzają wyraźnie integracji HyperOS, wszystkie wskaźniki wskazują w tym kierunku. Należy pamiętać, że HyperOS, choć ujednolicony branding, nie gwarantuje tego samego systemu operacyjnego, co smartfony Xiaomi. HyperOS jest lepiej rozumiany jako połączenie „HyperOS Mobile” i „HyperOS IoT”. Konkretna kategoria, do której należy inteligentny samochód, pozostaje niepewna, ale perspektywa korzystania z samochodu skoncentrowanego na smartfonie jest niezaprzeczalnie intrygująca.
Podsumowując, wejście Xiaomi w samochody elektryczne za pomocą serii SU7 stanowi zmianę paradygmatu w ewolucji technologicznego giganta. Integracja HyperOS wskazuje na jednolity ekosystem, obiecujący niezrównane wrażenia z jazdy. W miarę jak Xiaomi przyspiesza w kierunku nowego horyzontu, rośnie oczekiwanie na odsłonięcie swojego pierwszego elektrycznego cudu.