Porsche, znane z innowacji w sektorze pojazdów elektrycznych, po sukcesie Taycana przygotowuje się do wprowadzenia drugiego samochodu elektrycznego. Ten nowy nabytek we flocie pojazdów elektrycznych to nie tylko udoskonalenie, ale także pełnoprawny zamiennik istniejącego Macana napędzanego gazem, który jest podstawowym modelem od jego wprowadzenia na rynek w roku modelowym 2015.
Pojawienie się elektrycznego Macana: przewidywana premiera i opóźnienia
Entuzjaści z niecierpliwością czekają na premierę elektrycznego Macana, którego premiera planowana jest na początek 2024 r. i który potencjalnie zadebiutuje w USA w 2025 r. Jednak podróż do tej premiery była obarczona opóźnieniami wynikającymi z problemów z oprogramowaniem, co przesunęło pierwotne obietnice dotyczące premiery na rok 2023 przyjazd. Podobnie odpowiednik Audi Q6 E-Tron również borykał się z niepowodzeniami.

Platforma PPE i jej znaczenie
Co charakterystyczne, te kompaktowe crossovery są pojazdami inauguracyjnymi skonstruowanymi na platformie PPE Grupy Volkswagen, zaprojektowanymi specjalnie z myślą o luksusowych pojazdach elektrycznych produkowanych na dużą skalę. W odróżnieniu od Taycana i Audi E-Tron GT, które wykorzystują platformę J1 firmy Porsche, platforma PPE oferuje elastyczną architekturę, umożliwiającą obsługę różnych modeli w wielu kategoriach wielkości.


Moc i osiągi: przedstawiamy specyfikacje elektrycznego Macana
Porsche potwierdza wprowadzenie na rynek elektrycznego Macana w dwóch wariantach: podstawowym i najwyższej klasy. Obie wersje będą wyposażone w akumulator o pojemności 100 kWh i dwusilnikowy układ napędu na wszystkie koła z jednobiegową skrzynią biegów na obu osiach. Szczytowy wariant osiągnie moc 603 KM, zapewniając niezrównane wrażenia z jazdy. Chociaż szczegółowe dane dotyczące zasięgu nie zostały jeszcze ujawnione, oczekiwania sugerują znaczny wzrost w stosunku do ocen Taycana EPA, które obecnie wynoszą 400 km.

Postęp technologiczny zapewniający większą wydajność i wydajność
Zwiększenie wydajności odgrywa kluczową rolę w poszerzaniu gamy Macana, w szczególności poprzez wykorzystanie węglika krzemu w falowniku tylnego silnika. Ta innowacja znacznie zmniejsza straty przełączania, podnosząc częstotliwości przełączania, a następnie wzmacniając całkowity zasięg. Co więcej, w normalnych warunkach jazdy elektryczny Macan będzie w przeważającej mierze korzystał z silnika umieszczonego z tyłu, płynnie współpracując z silnikiem przednim, aby zwiększyć przyczepność lub uzyskać dodatkową moc, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Zaawansowane możliwości ładowania i dynamika jazdy
Dzięki układowi elektrycznemu o napięciu 800 V Macan umożliwi ładowanie z mocą do 270 kW, a jednocześnie ułatwi ładowanie bankowe, gdy dostępne będą stacje 400 V. Kładąc nacisk na dynamikę jazdy, inżynierowie skrupulatnie skalibrowali podwozie, wprowadzając po raz pierwszy w modelu Macan sterowanie tylnymi kołami wraz z osią tylną Performance, oferującą rozkład masy z przodu na tył w proporcji 48/52.

Odsłonięcie innowacyjnych technologii we wnętrzu
Wnętrze elektrycznego Macana będzie wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania, w tym cyfrową deskę rozdzielczą obejmującą ekrany zestawu wskaźników i systemu informacyjno-rozrywkowego. Dodatkowo dostępny będzie trzeci ekran, przeznaczony dla pasażera z przodu, umożliwiający nawigację i sterowanie multimediami. Warto zauważyć, że charakterystyczny pasek świetlny zintegrowany z deską rozdzielczą służy jako wskaźnik stanu ładowania i funkcji wspomagających kierowcę.