W szybko rozwijającym się świecie pojazdów elektrycznych BMW ustanowiło nowy standard dzięki innowacyjnym ogniwom akumulatorowym Gen 6. Te najnowocześniejsze ogniwa nie tylko przyćmiewają swoich poprzedników, ale także stanowią znaczący krok naprzód w stosunku do obecnej technologii akumulatorów Tesli.
Niezwykły przełom BMW
BMW oficjalnie rozpoczęło produkcję próbną swoich przełomowych ogniw akumulatorowych Gen 6 w Centrum Kompetencyjnym BMW Group Cell Manufacturing w Parsdorf w Niemczech. Te najnowocześniejsze ogniwa mają zasilać nadchodzące pojazdy elektryczne BMW oparte na Neue Klasse, których premiera planowana jest na rok 2025, i mają na nowo zdefiniować standardy w technologii akumulatorów do pojazdów elektrycznych.

Odsłonięcie postępu – ogniwa akumulatorowe BMW Gen 6
Ogniwa Gen 6 mają charakterystyczną średnicę 46 mm i są dostępne w dwóch wariantach o wysokości 95 mm lub 120 mm. To, co je wyróżnia, to niezwykłe cechy, w tym wzrost gęstości energii o 20%, zasięg zwiększony nawet o 30% i imponująca redukcja emisji gazów cieplarnianych związanych z produkcją o 60% w porównaniu z istniejącymi ogniwami akumulatorowymi BMW. Wynik? Modele Neue Klasse będą w stanie przejechać na jednym ładowaniu do 800 km.
Bliższe spojrzenie na technologię
Zagłębiając się w szczegóły, te zaawansowane ogniwa charakteryzują się wyższą zawartością niklu i niższą zawartością kobaltu po stronie katody, a także zwiększoną zawartością krzemu po stronie anody. Te kluczowe modyfikacje odgrywają zasadniczą rolę w zwiększeniu ogólnej wydajności i wydajności akumulatorów.
Wyzwanie rzucone Tesli
Szef produkcji BMW, Milan Nedeljkovic, odważnie stwierdza: „Tesla musi zmniejszyć dystans do nas”. Podkreśla, że BMW nie widzi luki do pokonania w stosunku do Tesli; zamiast tego mają konstrukcję akumulatorów, która idealnie pasuje do ich produktów i ich wizji wydajności jazdy.
Strategia produkcji
Chociaż wysiłki badawczo-rozwojowe BMW doprowadziły do powstania tej przełomowej technologii akumulatorów, produkcja na dużą skalę zostanie powierzona ich zaufanym dostawcom, Contemporary Amperex Technology Co (CATL) i Eve Energy. Ci dwaj globalni producenci akumulatorów będą nadzorować produkcję w sześciu różnych zakładach, każdy zlokalizowany w Europie, Chinach i Ameryce Północnej.