Kolejny krok w kierunku mobilności wodorowej
W miarę jak świat zmierza w stronę przyszłości bezemisyjnej, samochody elektryczne zdobyły ogromną popularność – ale pojazdy napędzane wodorem zaczynają deptać im po piętach. Oto Hyundai Nexo FCEV 2026, odważny i innowacyjny SUV, który nie tylko wygląda futurystycznie, ale też oferuje zaawansowaną technologię ogniw paliwowych. Stworzony z myślą o dalekim zasięgu, szybkim tankowaniu i nowoczesnym, komfortowym wnętrzu, drugi model Nexo może być przełomem, którego technologia wodorowa właśnie potrzebuje.
Odważny nowy design inspirowany przyszłością
Zespół projektowy Hyundaia całkowicie przeobraził wygląd Nexo, odchodząc od łagodnych linii poprzedniego modelu na rzecz bardziej surowego, muskularnego nadwozia. Inspirowany koncepcyjnym modelem Initium, nowy Nexo wnosi wygląd auta z przyszłości do rzeczywistości. SUV oparty jest na filozofii projektowej Hyundaia „Art of Steel”, charakteryzującej się mocno zarysowanymi liniami i bardziej dominującą sylwetką.
Przód auta wyróżnia się reflektorami HTWO LED, z charakterystycznymi czterema punktami świetlnymi, co podkreśla wodorowy charakter pojazdu. Czarne osłony nadkoli, masywne słupki C i kanciasty profil nadwozia sprawiają, że Nexo nie przypomina żadnego innego SUV-a w gamie Hyundaia.
Zwiększona wydajność i ekologiczna moc
Pod nowoczesnym nadwoziem Nexo 2026 kryje się jeszcze bardziej wydajny i mocniejszy układ napędowy. Serce pojazdu stanowi ogniwo paliwowe o mocy 147 KM (110 kW), wspierane przez akumulator litowo-jonowy o pojemności 2,64 kWh i silnik elektryczny o mocy 150 kW (201 KM). Taki zestaw pozwala SUV-owi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy – to świetny wynik jak na wodorowy samochód tej klasy.
Ale osiągi to nie tylko prędkość. Hyundai zwiększył pojemność zbiorników wodoru z 13,9 lbs do 14,7 lbs (6,69 kg), dzięki czemu nowy Nexo ma oferować zasięg ponad 700 km. Co więcej, tankowanie wodoru trwa zaledwie 5 minut – to znacząca przewaga nad wielogodzinnym ładowaniem klasycznych aut elektrycznych.

Zaawansowana technologia i praktyczne funkcje
Tak jak inne elektryczne modele Hyundaia, Nexo 2026 posiada funkcję Vehicle-to-Load (V2L), umożliwiającą zasilanie zewnętrznych urządzeń lub nawet innych pojazdów. Dostępne są również cyfrowe lusterka boczne, które poprawiają widoczność i aerodynamikę.
Wersje europejskie będą oferować także możliwość holowania przyczepy do 1 000 kg, co czyni z Nexo praktyczny i wszechstronny SUV nie tylko do miasta, ale też na weekendowe wypady.

Luksusowe wnętrze pełne technologii
W środku Nexo 2026 prezentuje się niezwykle nowocześnie i komfortowo. Inspirowany modelami takimi jak Santa Fe czy Palisade, kokpit łączy elegancję z nowoczesnością. Na desce rozdzielczej znajdują się dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala – jeden jako cyfrowy zestaw wskaźników, drugi do obsługi systemu multimedialnego. Uzupełnia je 12-calowy wyświetlacz head-up, który pokazuje najważniejsze informacje bezpośrednio na szybie przed kierowcą.
Ciekawym rozwiązaniem jest dedykowany panel dotykowy do sterowania klimatyzacją, oddzielony od głównego ekranu – to intuicyjne i praktyczne podejście. We wnętrzu znajdziemy również dwa bezprzewodowe ładowarki do smartfonów, cyfrowe lusterko wsteczne, a także bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto.
Miłośnicy muzyki docenią 14-głośnikowy system audio Bang & Olufsen, który zapewnia wyjątkowe wrażenia akustyczne podczas każdej podróży.
Może Cię zainteresować:
5 Rzeczy, które musisz wiedzieć o nowym Audi A6 Avant
Premiera i dostępność – co już wiemy?
Chociaż Hyundai zaprezentował nową generację Nexo FCEV na Seoul Mobility Show, to oficjalne ceny i szczegóły dostępności nie zostały jeszcze ogłoszone. Wiadomo jednak, że producent planuje ujawnienie większej ilości informacji w nadchodzących miesiącach, wraz ze zbliżającą się premierą na globalnych rynkach.

Dlaczego Nexo 2026 może zmienić zasady gry?
Technologia ogniw wodorowych od dawna obiecuje korzyści typowe dla aut elektrycznych – zero emisji, cichą jazdę i wysoką wydajność – bez ograniczeń związanych z długim czasem ładowania czy niewielkim zasięgiem. Hyundai Nexo FCEV 2026 spełnia te obietnice, oferując przy tym styl, praktyczność i zaawansowane technologie, które nie ustępują konkurencyjnym pojazdom elektrycznym.
Jeśli prognozy Hyundaia się sprawdzą, a infrastruktura do tankowania wodoru będzie rozwijać się w odpowiednim tempie, Nexo może pomóc spopularyzować pojazdy wodorowe – zwłaszcza wśród kierowców poszukujących ekologicznych rozwiązań bez kompromisów.
Podsumowanie
Dzięki nowemu designowi, ulepszonemu napędowi i nowoczesnemu wnętrzu, Hyundai Nexo FCEV 2026 jest pewnym krokiem naprzód w rozwoju mobilności wodorowej. To już nie tylko ciekawostka technologiczna – to realna alternatywa dla klasycznych SUV-ów elektrycznych. W obliczu globalnych dążeń do neutralności klimatycznej, technologia wodorowa może wreszcie zyskać pojazd, który nada jej realnego rozpędu. I będzie to właśnie Nexo.