McLaren, znany innowator w inżynierii supersamochodów, wprowadza przełom w swojej najnowszej wersji serii GT – potężnego GTS. Ta nowa wersja nie tylko zwiększa moc, ale oferuje mnóstwo konfigurowalnych funkcji, ustawiając poprzeczkę wyżej w dziedzinie pojazdów o wysokich osiągach.
Nowa definicja mocy: zwiększenie wydajności McLarena GTS
Poprzednik, GT, z wdziękiem ustępuje miejsca GTS, który zapowiada imponujący wzrost mocy i szereg ulepszeń. Chociaż cena GTS nie została jeszcze ujawniona, cena wywoławcza jego poprzednika, GT, wynosiła 208 490 dolarów.
Zwiększona dynamika: wydajność i prędkość McLarena GTS
Stworzony z myślą o najwyższych wrażeniach z wielkich wycieczek, GTS zachowuje praktyczną konstrukcję GT z pojemną powierzchnią bagażową o pojemności 20,1 stóp sześciennych. Godną uwagi cechą jest pojemność 14,8 stóp sześciennych umieszczona nad komorą silnika, co podnosi jego użyteczność w porównaniu z konwencjonalnym supersamochodem z silnikiem umieszczonym centralnie.
Najważniejszym ulepszeniem w GTS jest zwiększona moc. Napędzany 4,0-litrowym silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem, rozwija moc 626 KM, co stanowi imponujący wzrost o 14 KM w porównaniu z jego poprzednikiem, GT. Ta zwiększona moc, wynikająca z udoskonalonego fazowania spalania i synchronizacji zapłonu, rozpędza GTS od 0 do 60 mil na godzinę w zaledwie 3,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 203 mil na godzinę. Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej, dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów, co zapewnia ekscytujące wrażenia z jazdy.
Precyzyjna inżynieria zapewniająca niezrównaną wydajność
Aby poprawić zarówno właściwości jezdne, jak i prowadzenie, GTS wyposażono w adaptacyjne amortyzatory, układ kierowniczy reagujący na prędkość i specjalnie zaprojektowane opony Pirelli P Zero. Uzupełnione solidnymi tarczami hamulcowymi z ceramiki węglowej, elementy te zapewniają niezrównaną kontrolę i zwinność na drodze. Amortyzatory dwuzaworowe, cecha charakterystyczna, oferują rozszerzone spektrum komfortu i wydajności, umożliwiając kierowcy dostosowanie wrażeń z jazdy za pomocą dedykowanego selektora trybu jazdy.
Uderzające udoskonalenia estetyczne: nadwozie i wnętrze McLarena GTS
Wizualnie odróżniający się od swojego poprzednika, GTS może pochwalić się kilkoma udoskonaleniami estetycznymi. Warto zauważyć, że przeprojektowany przedni pas ma wyraźniejsze i szersze wloty powietrza, co jest charakterystyczną cechą odróżniającą go od GT. Dodatkowo jego urok podkreślają ulepszone wloty tylnego błotnika, teraz bardziej wyraziste i dostępne w błyszczącym wykończeniu z włókna węglowego, różniącym się od standardowej błyszczącej czerni. Nadwozia są standardowo ozdobione błyszczącymi czarnymi wykończeniami, ale można je dostosować za pomocą wykończeń z włókna węglowego, w tym osłon lusterek bocznych i wybranych elementów aerodynamicznych. Dodatkowo standardowy dach z włókna węglowego podnosi jego atrakcyjność wizualną.
Luksusowy komfort: wnętrze McLarena GTS
Kabina emanuje luksusem, a obejmuje elektrycznie regulowane, podgrzewane skórzane fotele z ulepszoną wyściółką, ustanawiając nowy standard komfortu w gamie supersamochodów McLarena. Cyfrowy zestaw wskaźników, zmniejszony do 10,3-calowego ekranu z 12,3-calowego wyświetlacza GT, zapewnia płynny interfejs, uzupełniony 7,0-calowym ekranem dotykowym do celów informacyjno-rozrywkowych. Audiofile docenią 12-głośnikowy system audio Bowers & Wilkins, wyposażony w głośniki niskotonowe z włókna węglowego i głośniki średniotonowe z Kevlaru. Eleganckie detale, takie jak przełączniki z polerowanego aluminium i opcjonalne akcenty z włókna węglowego, dodatkowo podnoszą bogactwo kabiny.