BMW zdobywa koronę sprzedaży segmentu samochodów premium w pierwszej połowie 2024 Roku

BMW zdobywa koronę sprzedaży segmentu samochodów premium w pierwszej połowie 2024 Roku

Bawarski producent wyprzedza Mercedesa i Audi, mimo ich spadków sprzedaży w H1 2024.

Wprowadzenie: Dominacja BMW na Rynku Samochodów Premium

W pierwszej połowie 2024 roku BMW pokazało swoją dominację na rynku samochodów premium, sprzedając 1,096,486 pojazdów, wyprzedzając swoich najbliższych rywali, Mercedesa i Audi. Ten imponujący wynik świadczy o strategicznym nacisku BMW na pojazdy elektryczne (EV) i silnym portfelu produktów.

Sprzedaż BMW: Imponujące Wyniki

Sprzedaż BMW w H1 2024 wykazała wzrost o 2,3 procent w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku. Znaczącym czynnikiem tego wzrostu był skok sprzedaży modeli w pełni elektrycznych o imponujące 34 procent, co dało prawie 180,000 pojazdów. Ten niezwykły wynik umacnia pozycję BMW jako lidera w przejściu na mobilność elektryczną.

Porównanie Sprzedaży: Problemy Mercedesa i Audi

Mercedes-Benz, najbliższy konkurent BMW, zgłosił spadek sprzedaży o 8 procent, osiągając 960,000 pojazdów w pierwszej połowie 2024 roku. Sprzedaż pojazdów elektrycznych na baterie (BEV) również spadła o 17 procent, sprzedając jedynie 93,400 jednostek. Ten wyraźny kontrast podkreśla sukces BMW w segmencie EV.

Audi, kolejny kluczowy gracz na rynku premium, również odnotował spadek. Sprzedaż Audi spadła o 8 procent, osiągając 833,000 pojazdów w H1 2024. Choć Audi zarejestrowało skromny wzrost sprzedaży BEV o 1,3 procent, ogólny spadek skłonił firmę do rozważenia zamknięcia fabryki w Brukseli z powodu niskiego popytu na Audi Q8 e-tron, flagowy elektryczny SUV.

Wpływ na Inne Marki Grupy VW

Problemy Audi były odzwierciedlone przez jej markę grupową VW, Porsche. Marka luksusowych samochodów sportowych sprzedała 155,945 pojazdów w pierwszej połowie 2024 roku, co stanowi spadek o 7 procent w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku. Sprzedaż Porsche była znacząco dotknięta spadkiem o 33 procent w Chinach i 51 procentowym spadkiem globalnych dostaw Taycan.

Strategiczny Sukces BMW i Adaptacja Rynkowa

Sukces BMW w pierwszej połowie 2024 roku nie ogranicza się tylko do EV. Firma odnotowała silną wydajność kilku kluczowych modeli. Sprzedaż flagowej serii 7 wzrosła o 22 procent, podczas gdy X1 i seria 3 również osiągnęły znakomite wyniki. Dodatkowo, dział wysokich osiągów M zarejestrował 99,517 sprzedaży, co podkreśla atrakcyjność marki w różnych segmentach.

Jochen Goller, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za Klientów, Marki i Sprzedaż, przypisuje ten sukces atrakcyjnemu portfolio produktów firmy oraz zdolności do nawigacji w trudnym środowisku rynkowym. „W pierwszych sześciu miesiącach roku odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost naszych w pełni elektrycznych pojazdów i modeli z górnego segmentu premium,” stwierdził Goller. Ten wzrost, pomimo wyzwań rynkowych, podkreśla strategiczną zwinność BMW i podejście skoncentrowane na kliencie.

Globalna Sprzedaż Grupy BMW

Globalna Sprzedaż Grupy BMW

Grupa BMW, która obejmuje marki takie jak Mini i Rolls-Royce, również odnotowała znaczące wyniki sprzedaży. W Q2 2024, Grupa BMW Automotive sprzedała 618,826 jednostek, co stanowi niewielki spadek o 1.3 procent w porównaniu do poprzedniego roku. Jednak liczby za rok do tej pory pokazują prawie stabilną wydajność z 1,213,359 jednostkami sprzedanymi, co stanowi marginalny spadek o 0.1 procent.

Wydajność BEV i PHEV Grupy BMW była szczególnie godna uwagi, z wzrostem sprzedaży o 8.5 procent w Q2 2024 i 9.6 procent w pierwszej połowie roku. Same pojazdy w pełni elektryczne odnotowały wzrost o 22.2 procent w Q2 i 24.6 procent w H1 2024.

Wyniki Sprzedaży w Regionach

Sprzedaż BMW i Mini w różnych regionach ujawniła zróżnicowane trendy. W Europie sprzedaż pozostała stosunkowo stabilna, z niewielkim spadkiem o 0.1 procent w Q2, ale wzrostem o 2.6 procent w H1 2024. Niemcy natomiast odnotowały znaczny spadek o 11.5 procent w Q2 i 3.3 procent w H1 2024.

W Azji liczby były mniej korzystne, z spadkiem o 4.3 procent w Q2 i 3.6 procent w H1 2024. Wyniki w Chinach odzwierciedlały ten trend, pokazując spadek o 4.7 procent w Q2 i 4.2 procent w H1.

Natomiast Ameryki wykazały pozytywny wzrost. Sprzedaż w regionie wzrosła o 3.0 procent w Q2 i 2.1 procent w H1 2024. USA, jako kluczowy rynek, odnotowały wzrost o 1.7 procent w Q2 i 1.5 procent w H1 2024.

Tabela: Sprzedaż Grupy BMW w Q2 i YTD Czerwiec 2024

Segment Q2 2024 Zmiana w porównaniu do poprzedniego roku H1 2024 Zmiana w porównaniu do poprzedniego roku
BMW Group Automotive 618,826 -1.3% 1,213,359 -0.1%
BMW 565,553 +2.2% 1,096,486 +2.3%
BMW M GmbH 51,418 +6.6% 99,517 +5.1%
MINI 51,979 -27.6% 114,054 -18.7%
BMW Group BEVs and PHEVs 146,483 +8.5% 269,065 +9.6%
BMW Group BEVs 107,933 +22.2% 190,622 +24.6%
Rolls-Royce 1,294 -16.0% 2,819 -11.4%
BMW Motorrad 66,638 +2.6% 113,072 +0.2%

Tabela: Sprzedaż BMW i MINI w regionach/rynkach

Region/rynek Q2 2024 Zmiana w porównaniu do poprzedniego roku H1 2024 Zmiana w porównaniu do poprzedniego roku
Europa 232,472 -0.1% 460,144 +2.6%
Niemcy 68,351 -11.5% 130,451 -3.3%
Azja 249,357 -4.3% 493,364 -3.6%
Chiny 188,495 -4.7% 375,947 -4.2%
Ameryki 120,822 +3.0% 229,302 +2.1%
USA 97,135 +1.7% 187,979 +1.5%

Podsumowanie: Przywództwo BMW i Przyszłe Perspektywy

Imponująca wydajność BMW w pierwszej połowie 2024 roku, zwłaszcza w segmencie EV, stanowi silny precedens dla przyszłości firmy. Pomimo wyzwań rynkowych i konkurencji, BMW zdołało nie tylko utrzymać, ale także zwiększyć swój udział w rynku samochodów premium. Strategiczne skupienie się firmy na pojazdach elektrycznych i zróżnicowanym portfelu produktów prawdopodobnie będzie nadal napędzać jej sukces w nadchodzących latach. Jako że BMW prowadzi zmianę na mobilność elektryczną, jego konkurenci muszą wprowadzać innowacje i adaptować się, aby nadążyć za tempem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *